Мигел Оливейра спечели състезание номер 900 в историята на MotoGP

Мигел Оливейра спечели състезание номер 900 в историята на MotoGP

Пилотът на Tech 3 KTM Мигел Оливейра записа своята първа победа в MotoGP след невероятна битка в последната обиколка на Гран При на Щирия. По този начин португалецът донесе първи успех за своята родина в старт номер 900 в историята на кралския клас.

Португалецът се движише на трета позиция преди последните два завоя на надпреварата, в които Пол Еспаргаро (KTM) и Джак Милър (Pramac Ducati) влязоха гума до гума, но тази битка между двамата отвори вратата на Оливерйа на излизането от финалната крива и той не изпусна тази възможност.

Милър и Еспаргаро все пак успяха да задържат местата си на подиума, като зад тях остана Жоан Мир (Suzuki). Мир имаше много лош късмет в днешния ден, тъй като той водеше по убедителен начин в първата част на състезанието, но то бе прекъсната заради тежък инцидент на Маверик Винялес (Yamaha). Испанецът излезе невредим от катастрофата, но тя струва потенциалната победа на неговия сънародник, който нямаше същото темпо след рестарта.

Пети в днешния ден остана победителя от Гран При на Австрия миналата седмица Андреа Довициозо (Ducati), който започна последната обиколка пред Мир, но допусна грешка на спирането за третия завой и се смъкна зад пилота на Suzuki.

От първа позиция потегли Пол Еспаргаро, за когото това бе първи старт от пол позишън в кралския клас, както и за австрийския производител. Заедно с Еспаргаро от първа редица потеглиха Такааки Накагами (LCR Honda) и Мир. 

Пол Еспаргаро донесе първа пол позиция за KTM в MotoGP
Пол Еспаргаро донесе първа пол позиция за KTM в MotoGP

Голямата новина преди втория старт на "Ред Бул Ринг" бе тази, че MotoGP ще има нов шампион през тази година, тъй като Марк Маркес (Repsol Honda) ще е аут поне още два месеца заради контузията, която получи в откриващата сезона Гран При на Испания на "Херес".

Марк Маркес сдаде короната в MotoGP
Марк Маркес сдаде короната в MotoGP

Преди старта на втория уикенд в Австрия, организаторите на надпреварата направих промени в предпазните ограждения на трети завой. Това бе направено след като миналата седмица моторите на Йоан Зарко (Avintia Ducati) и Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) едва на отнесоха главите на дуото на Yamaha Винялес и Валентино Роси по време на зловещата катастрофа в ГП на Австрия.

Старт! Мир поведе след първия завой на състезанието, след перфектно потегляне и по-добро спиране за първата крива от Еспрагаро. Трети зад тях излезе Милър, който се възползва от грешката на Еспаргаро на спирането на четвъртия завой и излезе на втора позиция, след което атакува и Мир за лидерството още преди края на първия тур.

Трети зад Милър и Мир в края на първата обиколка бе Накагами, който направи слабо потегляне от втората позиция, но се ориентира по перфектен начин в първите завои и задържа позиция в тройката.

Първи извън тройката след два тура се движеше Еспаргаро, а плътно зад него бе вторият пилот на Suzuki Алекс Ринс. 

В четвъртата обикола Накагами направи успешнаха атака за втората позиция на спирането за трети завой, но още в следващата крива Мир успя да си върне позицията. Испанецът използва интерцията, която събра от своята контраатака срещу Накагами и изпревари Милър за лидерството в последния завой на същия тур.

По-назад в колоната лидерът в генералното класиране Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) продължи с разочароващото си представяне на "Ред Бул Ринг", като се движеше едва 12-ти, след като допусна грешка в спирането за първия завой в ранните обиколки.

След седем тура, водещите трима се бяха откъснали на над секунда пред Еспаргаро и Ринс, които си оспорваха четвъртото място и от своя страна бяха на над 0.5 секунди пред Довициозо, Винялес, Брад Биндър (KTM), Оливейра, Икет Лекуона (Tech 3 KTM), Роси и Куартараро.

В средата на състезанието Мир имаше комфортна преднина от над една секунда пред Милър и Накагами, които продължиха да водят оспорвана битка за второто място. По-назад пилотите на Yamaha бяха изтласкани извън топ 10, като Винялес дори загуби мощност в своя мотоциклет на излизането от четвъртия завой в 14-та обиколка и се смъкна до 13-то място.

Червен флаг! Спирачките на Маверик Винялес отказах на спирането за първия завой в 17-та обиколка. Испанецът усети тази повреда навреме и слезе от мотоциклета си, докато той се движеше с над 200 км/ч, а самият мотор се удари с пълна сила в предпазните ограждения и се запали, което не остави избор на състезателния директор и той прекъсна надпреварата.

Състезанието бе рестартирано след 15-минутно забавяне, като стартовите позиции бяха определени от класирането в края на 16-та обиколка. 

Това постави на първа позиция Мир като компания на първата редица му правиха Накагами и Милър. На втора редица се наредиха Пол Еспаргаро, Ринс и Биндър, а на трета бяха Оливейра, Довициозо и Лекуона.

Старт! Отново както и в първия старт Мир направи най-доброто потегляне, но испанецът на успя да удръжи зад себе си Милър на спирането на четвъртия завой. Трети в края на първата обиколка бе Пол Еспаргаро, който водеше атаката на KTM, тъй като непосредствено зад него се движеха Оливейра и Биндър.

Второто потегляне за Накагами отново бе много слабо и японецът се смъкна до седмата позиция зад трите мотора на KTM и Довициозо.

В петата обикола Мир отстъпи своята втора позиция на Еспаргаро на четвъртия завой. В началото на селдващия тур пилотът на KTM се пробва да изпревари и Милър за първото място, но тази му атака бе неуспешна. Заради нея се получи силен акордеонен ефект на излизането от първата крива, който позволи и на Оливейра да мине пред Мир.

В края на седмата обиколка Еспаргаро не остави шанс на Милър при атаката си на деветия завой и испанецът пое лидерството само пет тура преди края. Трети се движеше Оливейра, който имаше намерения също да атакува австралиеца.

Статуквото в тройката се запази до последната обикола. В нея първо Милър се възползва от грешката на Еспаргаро на излизането от третия завой и го изпревари в четвъртия. След това, двамата продължиха своята битка до самия край, но именно тя позволи на Оливейра да се поздрави с победата.

Лидер в генералното класиране след второто състезание остава Куартараро, който има актив от 70 точки и води с три пред Довициозо. Трети е Милър с 56, а топ пет се допълва от Биндър и Винялес, които имат съответно 49 и 48 пункта.

Следващият старт в MotoGP ще е за Гран При на Сан Марино на пистата "Мизано" на 13 септември.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти