Днес, след месеци очакване, постоянно меняща се информация, безброй шпионски и предпроизводствени снимки, от McLaren сложиха край на мъките ни и официално представиха P1. Първият суперхибрид на британската компания ще бъде произведен в ограничена серия от едва 375 бройки. Тъжно, но това го прави още по-ексклузивен.
Стига толкова, чуйте колко струва - един милион евро. Тук е моментът да ви кажем, че президентът на McLaren Рон Денис и бивш тийм шеф на едноименния славен отбор във Формула 1 първоначално е поискал да бъдат сътворени 500 от P1. След разговор с основните купувачи е склонил да не се правят повече от 375, само за да се чувстват уникални.
Говорили сме ви за McLaren P1, много. Днес дойде моментът всичко да бъде официализирано от британците. И така: McLaren P1 се задвижва от хибридна система. Сърцето й са средноразположен V8 с 3.8 литра работен обем, два турбокомпресора и един електромотор.
Първият разполага със 737 кс при 7500 обр и 720 Нм при 4000 обр, а електрическият му помощник добавя още 179 кс и 260 Нм. Общата мощност от 916 кс и 900 Нм заедно се предава чрез 7-степенната Graziano скоростна кутия с два съединителя към задните гуми. Само на електрическа енергия Р1 може да измине едва 20 км със средна скорост от 48 км/ч.
При активирана IPAS система от бутон на волана от McLaren твърдят, че турбо двигателят на P1 се държи като по-голям атмосферен, преди турбокомпресорите да достигнат работното си налягане. Така е елиминирана "турбо дупката", което трябва да подобри представянето на суперхибрида на писта или на технични завои.
Явно това не му е силата. Тя е в ускорението, което McLaren P1 постига до 100 км/ч за по-малко от три секунди, а до 200 км/ч за седем секунди. Общо 17 сек. са нужни за достигане на 300 км/ч, преди ускорението да спре при максималната скорост от 350 км/ч.
Повечето от нововъведенията в P1 са заимствани от инженерите на отбора на McLaren във Формула 1. Още една от системите е активният DRS. С негова помощ задното крило регулира електронно ъгъла си на атака и може да намали или да увеличи аеродинамичното съпротивление с до 23%.
Коефициентът на челно въздушно съпротивление на McLaren P1 е 0.34. Създава притискателна сила (даунфорс), равна на 600 кг. За сравнение това е път пъти повече от суперколата на британците MP4-12C. Р1 разполага с монокок, изработен от карбон и тежащ едва 100 кг. Той е най-лекият, ползван в шосейна кола, и отговаря на тежките изисквания за сигурност от правилник на Формула 1. Общото тегло, въпреки пакета батерии и електромотора, е сведено до 1400 кг.