Джобната ракета (Тест на Renault Twingo RS)

Джобната ракета (Тест на Renault Twingo RS)

Renault Twingo RS несъмнено е един от последните истински представители на понятието хотхеч. Знаехме го, чували бяхме и рано или късно трябваше да го усетим.

Започнали като икономични, евтини и практични хечбек семейни автомобили, превърнали се в доста мощни за предно предаване, неразумни и твърдо возещи хулигани, днес те все повече се отдалечават от първообраза си. Поставилият основите преди повече от три десетилетия Golf GTI става все по-тежък с турбо двигател, пълен със сложни системи за сигурност и по-умна и бърза от човека DSG автоматична скоростна кутия с два съединителя.  

 

От Renault нямаше какво да направят, решиха да сменят курса и да последват Volkswagen в развитието на спортното си RS семейство. Примерът е наскоро пуснатото на пазара ново поколение Clio RS. Отново турбо двигател, автоматична кутия с два съединителя, монитори и много електроника.

 

СКРИТ КОЗ

Няма как да спреш прогреса, дори Светата инквизиция не е успяла. Подобна смяна на поколенията се случва винаги през определен период от време и със сигурност същите промени предстоят и за най-малкия от RS-ите. Французите обаче все още крият в ръкава си едно Twingo RS от старата школа, или както им викат във Великобритания "джобна-ракета" (pocket rocket). С малки промени в последните години отвън той все още изглежда малък, но душата му продължава да е безразсъдно смела.

 

 

RenaulSport са най-добрите в бизнеса с компактни леки хечове на предно предаване и този Twingo RS е може би един от последните истински екземпляри от породата. Няма нищо излишно, тегло малко над 1000 кг, прецизно и точно управление (срамота е, че воланът е толкова грозен), почти заличено недозавиване и малък сърдит на целия свят високооборотен двигател.

 

НЕ Е МОЩЕН, НО Е ИСТИНСКИ ХУЛИГАН СЪС СМЕЛО СЪРЦЕ

Още от пръв поглед разбираш, че тук става въпрос за един малък хулиган. Стои прекалено смъкнато на идиотско ниските си гуми, едва покриващи обречените да не останат дълго черни 17-инчови джанти. Обичаме раздутите вежди на калниците, едва покриват изскочилите настрани джанти, и ни припомнят за класически хотхечове като Renault 5 Turbo, Golf GTI, Peugeot GTI и други такива.

 

 

Twingo RS може да не разполага с голяма мощност под капака, но с атмосферния си 1.6-литров двигател от старата школа ти дава шанс да се забавляваш с всеки един от тези 133 кс при 7000 оборота през гумите към асфалта по завоите. Точно за тях е създаден Twingo RS и там се чувства най-силен и щастлив. Може да има серийни коли с двойно повече коне на предните гуми, но се броят на пръсти тези, които могат да се задържат по завоите до малкото и леко Twingo RS.

 

БЕЗ НИКАКВИ ОБНОСКИ

Окачване? Има. Толкова твърдо ли е, че да си придържаш пломбите по павираните улици в София? Да. И това не е всичко, защото допълваш картината с поръчването на опционална Cup версия. Получаваш 10% по-твърди и още по-ниски пружини, и още по-спортно настроени амортисьори.

Ако не беше така обаче, Twingo RS нямаше да прави каквото поискате от него по любимите трудни, тесни и обратни завои, през които със същата амбиция с някой комфортен хеч е много вероятно да минете по таван. Може би усещането е по-близко до рали кола от най-малкия клас на Група N, отколкото до сериен автомобил. Точно тази безразсъдност е това, което отличава Twingo RS от останалите комерсиални хотхеч конкуренти и го превръща в перфектен избор за безразсъдно влюбените в подобни автомобили.  

 

ПРАКТИЧНОСТ?  

Място, има. Първо обаче трябва да си го осигуриш сам. Когато се наложи двама човека да седнат отзад, просто избутваш седалките им максимално назад. При нужда от багажник за пазаруване или излизаш с големия спортен сак, избутваш обратно от багажника седалките напред и готово. Всички са доволни.
 

ЦЕНА...  

Никога не е приятно, когато плащаш 10 хиляди лв повече от стандартното Twingo. Това е и причината да не сте виждали по улиците много от тези малки RS калпазани, но в същото време ги прави доста по-специални. Алтернативните варианти са дори по-скъпи. Да, те са от онези с по-силните турбо двигателите и електронни системи от последно поколение, за които ви споменахме в началото, но струват от 6 до 10 хиляди лв отгоре.  

 

Струва 29 990 лв, но преминава леко границата от 30 хил. лв със задължителното добавяне на Cup окачване и 17-инчови джати (1600 лв.).

Парите обаче си заслужава заради работата, която са свършили от RenaulSport по малкия хулиган и за това, че ти позволява да бъдеш различен.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти