Войната за пилоти е в разгара си и няколко имена няма да слязат от заглавията до началото на 2014 година. Напълно разбираемо най-интересното за медии и фенове по целия свят е това на Кими Райконен. Сегашният му отбор Лотус, с който прави изключително силен сезон и се намира на второ място в класирането при пилотите, ще направи всичко по силите си да го задържи.
Сега в битката за Кимстър се присъединява и бившият му отбор Ферари. Това твърди германското издание Bild. Слуховете се разпалват от случилото се след Гран при на Унгария. В понеделник на рождения си ден Алонсо си пожела "нечия друга кола". Във Ферари са изключително чувствителни и шефът Монтедземоло му отговори да се държи като шампион и да не поставя своя интерес пред този на отбора. Над розовия свят, в който Фернандо живее от пристигането си отбора със статут на благопомазан, за първи път надвисват облаци.
От една страна финландският чешит познава много добре Скудерия, след като прекара три години там и във витрината в Маранело последната титла от 2007 година е донесена именно от него. От друга страна стои голямата обида, която ръководителите на Черните кончета нанесоха на Райконен. Той със сигурност не е забравил как през 2009 година трябваше да преглътне гордостта си и да си тръгне, за да седне в болида му новият любимец в червено Фернандо Алонсо.
Каквото и да пробва отборният шеф на Лотус Ерик Булие, то може да се окаже недостатъчно, ако Леденият не се бори за титлата през този сезон поне до финала в Бразилия. Причината е, че в тотално доминиращия шампионски в последните три години отбор Ред Бул вече има свободно място, за което много пилоти мечтаят. Така ситуацията на пилотския пазар става изключително сложна. Изпращането в пенсия на австралийския втори пилот Марк Уебър отваря широко вратите за Райконен към бъдеща втора титла през 2014 г.
Дали Кими ще предпочете да остане в Лотус, където целият отбор е изграден около него, или ще приеме предизвикателството да наруши спокойствието на Алонсо или на добрия си приятел Фетел... ще разберем скоро.
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg