Този уикенд Формула 1 ще е на "Силвърстоун" и Ферари се надяват да направят силна квалификация и да извоюват място "поне на първите два реда" от стартовата решетка за състезанието в неделя. В класирането при пилотите и при конструкторите в момента Ферари са втори и отборът е обнадежден, че в следващите три състезания ще успеят да намалят разликата в точките между тях и лидера.
"Целта ни е да намалим дистанцията до лидерското място в следващите три състезания. Мисля, че ще сме конкурентни на "Силвърстоун" - каквито сме били и в близкото минало на тази писта, но има толкова много фактори, които трябва да вземем под внимание. Гумите? Всичко ще зависи до голяма степен от времето и условията, които ще ни предостави то, от температурата. Отборът е спокоен и фокусиран. Знаем, че трябва да постигнем добър резултат, свикнали сме да работим под такъв тип напрежение". Но преди състезанието Ферари трябва да се справят със съботната квалификация, а това е едно от слабите места на F138. "Стараем се. Инженерите ни работят усилено в това отношение, защото знаем, че не можем да си позволим пилотите ни все да започват от дъното на стартовата решетка. Целта е постоянно да сме поне на първите два реда. Разбира се, иска ни се винаги да сме на полпозишън, защото това би улеснило нещата и би ни позволило да разкриваме по-лесно потенциала на колата в състезание".
Колкото до бъдещето, което във Формула 1 съдържа V6 турбо двигатели и най-вероятно повторно въвеждане на сезонните тестове, Доменикали коментира: "Звукът на новите V6 ще е различен тип музика в сравнение с този, с който сме свикнали да чуваме. Трудно е да се каже къде сме в сравнение с другите отбори, защото никога не сме работили толкова на тъмно. Поставили сме си някакви цели в представянето, но не знаем какво правят останалите и какви са техните цели. Изправени сме пред голямо предизвикателство и то не стои само пред специалистите по двигателите, а и пред инженерите и пилотите. Освен това важно е да се обясни на аудиторията какво ще се промени по отношение на правилата и колите. Колкото до тестовете, ние винаги сме "за". Компромисът, който намерихме, за това да има 4 сесии на писти, на които току що сме се състезавали, е правилен според мен. Тестовете са важни не само за разработването на колата, но и от търговска гледна точка и за феновете ни".
Снимка: Getty Images
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg