Chevrolet Trax - назад към корените

Chevrolet Trax - назад към корените

Преди близо 80 години едни от пионерите на автомобилите, които днес наричаме SUV, стават американците от Chevrolet. Тогава едва ли са подозирали, че с Carryall Suburban ще отворят толкова голяма ниша в пазара, каквато днес конкурентите им правят всичко възможно да запълнят.

Утре Chevrolet Trax ще бъде официално представен в България  при откриването на автомобилното изложение в София. Този път от Chevrolet не са пионери в бързо развиващия се сегмент на компактните SUV-ове, но с новия Trax правят опит да не изостават от конкуренцията.

По-рано имахме възможност да покараме компактния SUV край хърватските брегове на Адриатическо море и премиерата му в България е подходящ момент да ви запознаем с него.

Все по-актуална става тенденцията компактните SUV-ове да излизат от шоурума само на предно предаване. С него Trax си върши перфектно работата, без болни амбиции да бъде офроудър. Ако и вие нямате такива, не е лоша идея, особено когато разберете, че така спестявате едни 2400 лв.

Предлага се и във варианти със система за задвижване на четирите колела, работеща напълно автоматично и помагаща за стигането на труднодостъпни места при снежни или други тежки условия.

Гамата от двигатели се състои от два бензинови: 1.4-литров бензинов турбо с мощност 140 кс, 1.6-литров атмосферен с мощност 115 кс, за бюджетната версия с предно предаване и 1.7-литров турбодизелов двигател с максимална мощност 130 кс.

В последно време с надигащата се вълна, известна като даунсайзинг, от малки и икономични турбо двигатели дизелите вече имат адекватна алтернатива. 1.4-литровият турбо бензин не харчи много повече от "печката", има подобна динамика, а струва с около 5 хиляди лева по-малко, което може да се окаже основна причина в избора на бъдещите продажби.

Тук вмъкваме, че новият бензинов 1.4 турбо двигател не се предлага във вариант с предно предаване. А трябваше, защото така в сравнение с дизела щеше да спести на желаещите го над 6 хиляди лв. Ако не държите на малкия динамичен турбо двигател със 140 кс, можете да спестите с 1.6-литровия атмосферен със 115 кс.

От Chevrolet са оборудвали новия Trax със системата MyLink. С нея можете да използвате автомобила като своя смартфон, след като го свържете с него. С помощта на бутоните на волана или 7-инчовия тъчскрийн екран бързо стигате до номерата, адресите, аудиофайловете от телефона си, а с приложение ползвате и неговата навигация през екрана на таблото. Предлага се стандартно за нивата на оборудване LT (с базова цена за Trax 1.6 на предно предаване от 33 600 лв. )

Trax предлага добър компромис между предимствата на всъдеходите като проходимост, толкова, доколкото е нужна на съвременния градски човек, и ниския разход, удобствата и комфорта на автомобилите. Различните версии със серийно оборудване стартират от 30 хил. и достигат 40 хил. лв.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички