ФИА прие много промени, които ще влязат в сила още от следващия сезон във Формула 1.
Отборите отдавна събират и пишат предложения как спортът да стане по-зрелищен и вчера на срещата Световният Моторспорт Съвет в Германия някои бяха приети.
Едно от тях е рестартът от място, който ще замени настоящата процедура с рестартиране в движение. Така от 2015 година след колата за сигурност болидите отново ще се подреждат на стартовата решетка и състезанието ще бъде рестартирано от място. Единствено в случай, че са минали по-малко от две обиколки от старта или до края на надпреварата остават по-малко от пет, тогава рестартът отново ще е след колата за сигурност.
Другите промени предвиждат ограничения в тестовете: без предсезонни тестове извън Европа; два сезонни теста по два дни отново в Европа, като два от тези 4 дни трябва да бъдат поверявани на млади пилоти. Болидите отново ще преживеят ринопластика в името на красотата и сигурността, а пилотите ще имат само по четирима инженери на сезон, вместо пет. Също така ще бъде намален броят на двигателите и всеки състезател ще има право на 4 за целия сезон. Ако календарът се увеличи и състезанията станат повече от 20, тогава всеки ще получи по още един двигател.
Отборите ще разполагат с по-малко часове за аеродинамични тестове и ще могат да ползват само един въздушен тунел през цялата година. Титаниевите болтове, правещи искри, които видяхме на болидите на Нико Розберг и Кими Райконен в Гран при на Австрия, ще останат и за следващия сезон. Друго интересно изискване е към спирачните дискове, които трябва да се въртят със същата скорост, с която се въртят и колелата.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg