Гледай на живо

Ще има ли успешен завършек за България в Лигата на нациите - очакванията на Тони Стоичков и Нико Петров

ФИА прие предложенията за наказанията, стартовете и суперлицензите

ФИА прие предложенията за наказанията, стартовете и суперлицензите

Ръководството на Формула 1 одобри предложенията, направени от Стратегическата група за наказанията и ограниченията за броя двигатели. Вече пилотите ще търпят наказания за смяна на допълнителен двигател само в рамките на стартовата решетка и просто ще се подреждат последни, без да им се добавят допълнителни наказания, ако е невъзможно да се дръпнат с повече места назад.

Така няма да видим повторение на случилото се в Гран при на Австрия 2015, когато на двамата пилоти на Макларън бе наложено наказание от общо 25 места на стартовата решетка (на която има общо 20) заради смяна на двигателите им. В резултат Бътън и Алонсо трябваше да изтърпят и допълнителни преминавания през питлейна по време на състезанието.

На срещата на Световния моторспорт съвет в Мексико миналата седмица бяха гласувани и приети промени в изискванията за получаване на суперлиценз. Сега системата за придобиването на право за участие във Ф1 ще признава и точки от повече серии като DTM. Суперлиценз ще получи и победителят във Формула Е.

Разгледан бе и въпросът за стартирането - пилотите вече ще „носят цялата отговорност" и инженерите им няма да могат да се месят в настройките на болида по време на старта. От Гран при на Белгия нататък съединителят няма да може да бъде регулиран от момента, в който колата напуска гаража, до след старта. Освен това пилотът няма да има право на комуникация с питуола освен от съображения за сигурност при "критичен" проблем с колата - неговата или на друг пилот. В момента отборите имат право да инструктират състезателите в зaгряващата обиколка, но от „Спа" нататък това ще е забранено.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички