Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че бившият директор на Ферари и Мерцедес Рос Браун трябва да участва по-дейно в ръководството на спорта и да пише правилника, защото сегашната Стратегическа група е "доста нелепа". Според Хорнер Формула 1 има нужда от независима фигура като Браун, а не от мнението на отборите.
В момента Ред Бул, Мерцедес, Ферари, Макларън и Уилямс имат перманентни места в Стратегическата група, която пише правилника заедно с ФИА и собственика на търговските права, а от тази година и Форс Индия. Кристиан Хорнер е убеден, че отборите не трябва да участват в писането на правилника, защото имат пряк интерес, и предложи легендарния бивш шеф Рос Браун, който има много опит и спечелени световни титли. Откакто напусна Мерцедес в края на 2013 година, Браун не се занимава директно със спорта, но продължава да изпълнява различни роли около него.
"В момента Стратегическата група е доста нелепа и ФИА заедно със собственика на търговските права трябва да реши каква иска да бъде Формула 1 и чак след това да слага на масата предложението си, казвайки: "искаме нашият продукт да бъде такъв, това са правилата, така се влиза в този спорт. Може би с това трябва да се заеме някой независим, който в момента не работи в спорта, някой като Рос Браун, който разбира бизнеса, осъзнава какво предизвикателство е да се пишат спецификации за колите и знае какви трябва да бъдат те", обясни Хорнер.
След последното състезание в Австрия спортът отнесе много критика заради наказанията на стартовата решетка и по време на състезанието, дадени на пилотите, защото за изчислението им се иска твърде много математика.
"Резултатът от Спортната работа група са наказанията, които станаха твърде сложни, а резултатът от Техническата работна група са правилата за двигателите. Мисля, че тези две групи трябва да излязат с готово предложение пред отборите".
Правилникът за 2016 година вече е завършен и няма да се промени, но според Хорнер все още има надежда сезон 2017 да бъде направен по-интересен.
"Важното е всички да разберат, че трябва да правим по-добро шоу, да създаваме по-хубав продукт. Всеки ще трябва да даде по нещо, за да може това да се осъществи, и да знаем кои са слабите и кои силните ни страни. Ако всички се включим с по нещо, накрая ще имаме много по-силен пакет в дългосрочен план".