Nissan даде нов живот на един от най-запомнящите се модели в моторспорт света 30 години след участието си на рали Дакар 1987. Това е първият дизелов автомобил, който завършва в топ 10 на рали Дакар и повежда тенденцията повечето участници в състезанието да бъдат дизелови. Вече почти десетилетие това е реалност.
Възстановяването на машината е "страстен проект", а в него са посветени голяма група инженери от европейския технически център на Nissan с помощта на Педро Диаз Илан, единственият член на оригиналния екип, работещ все още там. Отнема им две години работа, дори през уикендите, за да завършат обновлението навреме.
"Гордеем се от този момент. Нашите умове, сърца и души бяха погълнати от този проект и това не беше лесно. Но да видим автомобила отново в пустинята беше фантастично", споделиха от отдела на Nissan, възвърнал редица спомени у привържениците на рали Дакар.
1 януари 1987 година. Потеглят 312 машини на най-тежкото състезание с общо 13 000 състезателни километри през Европа, Алжир, Нигерия, Мали и Сенегал. Два модела Nissan Patrol тръгват на старта, но в движение нещата започват да се объркват - асиситентският камион на отбора се чупи на втория етап, оставяйки екипажите без резервни части до края на състезанието. Едната кола прекратява участието си след преобръщане на дюна, но номер 211 се бори до края и става първият дизелов автомобил, влязъл в топ 10 на рали Дакар.
Идеята за възстановяването на автомобила идва през февруари 2014 година, а целта е да се отбележи 30-годишнината от успеха на Nissan.
"Двигателят бе в трагично състояние. Беше ужасно трудно да започнем, защото всички части бяха разрушени. Успяхме обаче да намерим чертежи и почти цялата документация на настройките на автомобила от преди 30 години, което бе ключово за цялата ни дейност по проекта", допълват специалистите.
Технически специфики на Nissan Patrol 1987 Париж-Дакар: