Още от пръв поглед разбираш, че от Renault не са си и помислили да минат с дребни освежителни промени за новото четвърто поколение на Megane. Направиха точно обратното и резултатът е напълно нова кола, която им трябва толкова много, за да имат шанс в битката на пазара в класа.
Нямаха и друг избор, след като предшественикът му, макар и след няколко подмладяващи операции, бе морално остарял и след близо десетилетие на вярна служба бе прибран в музея. Днес вече няма как да спечелиш на своя страна пренаситения и все по-технологично взискателен консуматор с продукт на минало поколение.
И така, Megane идва на нова платформа, която също така споделя още с топ модела Talisman и завърналия се (не и на нашия пазар) след дълго изгнание Espace. За няколко месеца французите вече предлагат версии хечбек, седан и комби, с което в крайна сметка изпълниха целта си и днес цялата им гама носи отличителните семейни дизайнерски черти.
Renault Sport
Скоро след пускането на пазара у нас се появи и GT версията на Megane. От спортното подразделение Renault Sport са се постарали още докато се приближаваш към спортния хеч, да ти става ясно, че е по-специален от останалите около него на паркинга. Сядаш в обгръщащите те с високите си бордове от алкантара и кожа спортни седалки, слагаш ръцете си на волана и вече търсиш най-подходящото място да усетиш как е настроено окачването по завоите.
Megane GT е създаден да запълни празнината между стандартния семеен модел и хардкор RS хотхеча. Така клиентите, искащи мощен двигател и стабилно поведение на пътя, но със запазен комфорт и по-добре оборудван интериор, вече имат Megane GT.
GT Сърце
GT разполага с 205 кс при 6000 обр. и 280 Нм още при 2300 обр., всичко това от 1.6-литров турбо двигател, създаден от Renault Sport и всъщност представляващ леко променена версия на добре познатото сърце от Clio RS. Предлага се със 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. В спортен режим предавките се сменят за 0.3 секунди.
От Renault решиха, че няма нужда да го предлагат с ръчна скоростна кутия. Това е и един от минусите на новия Megane GT според нас. Говори се, че това няма да е така за RS версията и истинските фенове на едни от най-добрите хотхечове с предно предаване ще получат своя трети педал за съединителя и сами ще сменят скоростите му.
Според производителя при смесен режим на каране разходът може да бъде свален до 6 литра на 100 км пробег. При по-динамично каране може и да го удвоите, но отново остава сравнително нисък за мощността и динамиката, която ви дава турбо двигателят.
Завива с всичките си гуми
GT разполага и със системата 4CONTROL, която подобрява управлението при различни условия чрез завиване и на четирите колела. Разказвали сме ви за нея при представянето на Talisman, но тук работи още по-добре. Реално на пътя, вместо да се чувства по-тромав заради по-големите си размери и междуосие, новият Megane сякаш е по-къс и повратлив благодарение точно на 4CONTROL и четирите му завиващи колела.
Другите двигатели
При стандартните версии на Megane имате избор между още два бензинови и четири дизелови двигателя, като някои от тях се предлагат с автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. Бензинови версии са TCe 130 и SCe 115. Дизелови са познатите dCi 90, dCi 110, dCi 130 и скоро очакваният нов dCi 165. При Renault цифрите на модификацията означават мощността – доста удобно.
Технология
Големият 8.7-инчов вертикален сензорен екран ви дава възможност да управлявате технологично своя Megane. Имате тъчдостъп до навигационната 3D система, параметрите на вашия автомобил, разговор по телефона, гласово изчитане на SMS-и, до музика, снимки и видеоклипове.
Новият Megane разполага с наистина добри фарове. Наричат ги full-LED Pure Vision светлинни модули, които разпръскват светлина, подобна на слънчевата. Според Renault увеличат видимостта с 20% в сравнение с конвенционалните халогенни светлини и наистина помагат много при движение през нощта.
Цените на новото поколение Megane стартират от 29 900 лв. за най-базовата версия и започват от 46 990 лв. за GT спортно-елегантната версия.