БНТ отговори на ЦСКА-София за анкетата

БНТ отговори на ЦСКА-София за анкетата

Ръководството на БНТ отговори с декларация, публикувана на официалния сайт на националната телевизия, на отправените нападки от страна на ЦСКА-София по повод оповестените данни за резултатите на анкета. Според тях 80 процента от привържениците на армейците подкрепят плана на Васил Божков, а едва  застават зад Гриша Ганчев.

Ето и цялата декларация:

"В поместено на сайта http://www.cska.bg обръщение към „армейците“, се съдържа невярна информация, пряко касаеща дейността и имиджа на Българската национална телевизия. В тази връзка сме длъжни да заявим:

Ръководството на БНТ отговори с декларация, публикувана на официалния сайт на националната телевизия, на отправените нападки от страна на ЦСКА-София по повод оповестените данни за резултатите на анкета. Според тях 80 процента от привържениците на армейците подкрепят плана на Васил Божков, а едва  застават зад Гриша Ганчев.

Ето и цялата декларация:

"В поместено на сайта http://www.cska.bg обръщение към „армейците“, се съдържа невярна информация, пряко касаеща дейността и имиджа на Българската национална телевизия. В тази връзка сме длъжни да заявим:

Не е истина,  че в ефира на БНТ е обявявана информация, компрометираща футболен клуб ЦСКА. На 10 юли 2016 г. в програмите на БНТ не е имало спортни емисии. Пълен видеоархив на новините обществената медия поддържа на сайта си и всеки може да се убеди в това.

Не е истина,  че в ефира на БНТ е обявявана информация, компрометираща футболен клуб ЦСКА. На 10 юли 2016 г. в програмите на БНТ не е имало спортни емисии. Пълен видеоархив на новините обществената медия поддържа на сайта си и всеки може да се убеди в това.

„Репортерът“, разпространил информацията за анкета на БНТ и данни от гласуването на зрителите не е репортер на БНТ.

„Репортерът“, разпространил информацията за анкета на БНТ и данни от гласуването на зрителите не е репортер на БНТ.

Тези факти оставят съмнението, че изнесената информация цели да провокира напрежение.

Тези факти оставят съмнението, че изнесената информация цели да провокира напрежение.

БНТ не е оповестявала данни от он-лайн анкетата. Направили са го други медии, от които следва ръководството на ЦСКА да търси сметка за накърнената си репутация.

БНТ не е оповестявала данни от он-лайн анкетата. Направили са го други медии, от които следва ръководството на ЦСКА да търси сметка за накърнената си репутация.

Що се отнася до ултимативния текст в обръщението: „ръководителите на клуба призовават БНТ да излезе с позиция по казуса – да публикува резултатите от проведената анкета, да обясни представителна ли е извадката, до колко са достоверни резултатите и чрез какъв способ е проведена самата анкета“, с готовност правим следните разяснения:

Що се отнася до ултимативния текст в обръщението: „ръководителите на клуба призовават БНТ да излезе с позиция по казуса – да публикува резултатите от проведената анкета, да обясни представителна ли е извадката, до колко са достоверни резултатите и чрез какъв способ е проведена самата анкета“, с готовност правим следните разяснения:

  • Анкетите са една от формите за обратна връзка със зрителите, която обществената медия използва. От 02.07.2016 до 10.07.2016 г. на сайта на БНТ е бил зададен въпрос:„ Кой е автентичният ЦСКА, според вас?“ с две възможности за отговор.
  • В анкетата са взели участие 216 зрители, като техните гласове са съответно: 139 за единия от възможните отговори и 77 за алтернативния.
  • Анкетата е проведена чрез гласуване по електронен път на сайта на БНТ.
  • Анкетите в интернет нямат характер на социологическо изследване (проучване), в този смисъл не е уместно да се коментират понятия като „извадка“. Резултатите от електронното гласуване в сайта на БНТ се отразяват графично веднага, без каквато и да било намеса. В този смисъл достоверността на изразеното мнение е стопроцентова и анкетите са важен индикатор за зрителския интерес по определени теми.
  • Анкетите са една от формите за обратна връзка със зрителите, която обществената медия използва. От 02.07.2016 до 10.07.2016 г. на сайта на БНТ е бил зададен въпрос:„ Кой е автентичният ЦСКА, според вас?“ с две възможности за отговор.
  • В анкетата са взели участие 216 зрители, като техните гласове са съответно: 139 за единия от възможните отговори и 77 за алтернативния.
  • Анкетата е проведена чрез гласуване по електронен път на сайта на БНТ.
  • Анкетите в интернет нямат характер на социологическо изследване (проучване), в този смисъл не е уместно да се коментират понятия като „извадка“. Резултатите от електронното гласуване в сайта на БНТ се отразяват графично веднага, без каквато и да било намеса. В този смисъл достоверността на изразеното мнение е стопроцентова и анкетите са важен индикатор за зрителския интерес по определени теми.

Като обществена медия БНТ винаги се е отнасяла с необходимото уважение към мнението на своите зрители и ще продължи да търси и представя всички гледни точки по разискваните проблеми.

Като обществена медия БНТ винаги се е отнасяла с необходимото уважение към мнението на своите зрители и ще продължи да търси и представя всички гледни точки по разискваните проблеми.

Считаме, че чрез публикуваното на сайтаhttp://www.cska.bg обръщение, подписано от ръководството на ЦСКА, се цели създаване на напрежение и недоволство сред привържениците на клуба и компрометиране на обществената телевизия.

Считаме, че чрез публикуваното на сайтаhttp://www.cska.bg обръщение, подписано от ръководството на ЦСКА, се цели създаване на напрежение и недоволство сред привържениците на клуба и компрометиране на обществената телевизия.

Категорично се дистанцираме от подобен опит БНТ да бъде въвлечена в конфликт, в който не участва като страна", пише в декларацията.

Категорично се дистанцираме от подобен опит БНТ да бъде въвлечена в конфликт, в който не участва като страна", пише в декларацията.

Следвай ни:

Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.

Регистрирай сe

Още от БГ Футбол

Виж всички