"Адидас" представи топката за директните елиминации на Евро 2016

"Адидас" представи топката за директните елиминации на Евро 2016

Германската компания за спортна екипировка "Адидас" представи "Fracas" - официалната футболна топка за директните елиминации на Евро 2016.

Топката "Fracas" беше показана на светлинно шоу с гръмотевични звукови ефекти, създадени да се съревновават с атмосферата и усещането за присъствие на стадион по време на етапите за директни елиминации на UEFA EURO 2016.

Босненският национал Миралем Пянич, който наскоро подписа договор с италианския шампион Ювентус, присъстваше, за да представи "Fracas".

Някои от най-големите таланти на музиката, популярната култура и модата на Париж бяха сред поканените, тъй като преди това те работиха с "Адидас", за да помогнат за избора на име на топката.



Името, което се превежда като "clamour" (врява) на френски - е избрано да улови несигурността и драмата на директните елиминации. Непредсказуемостта на последните етапи от голям турнир е уловена от динамичния червено-черен дизайн на "Fracas".

Топката, с която се играе в груповата фаза е наречена "Beau Jeu".

"За "Fracas" искахме да бъдем дръзки по отношение на дизайна и да създадем нещо, което инкорпорира емоциите по време на последните етапи от футболното първенство. "Beau Jeu" беше изцяло посветена на тактическия футбол. Да направиш всичко необходимо, за да стигнеш до етапа на директните елиминации. "Fracas" има по-дързък дизайн. Тя пресъздава шума на тълпата и вълнението около идеята, че на терена победителят получава всичко", коментира Сам Хенди, вицепрезидент по дизайн.

Структурата, която е в основата на "Fracas" и "Beau Jeu" беше в разработка повече от 18 месеца и взе най-добрите елементи от официалната топка за FIFA World Cup Brazuca, включително иновативната форма на панелите.

Двете топки, които заедно ще определят победителите на Евро 2016, се отличават с цветни сегменти и повърхност с подобрена структура, предлагаща по-добър контрол и увеличена видимост при всяко движение.

В процеса на разработка топките са били независимо тествани от топ играчи, сред които Гарет Бейл и Икер Касияс.

От "Адидас" очакват да продадат около 7 милиона реплики на официалните топки по време на Евро 2016.

Последвайте каналите ни в:

Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.

Регистрирай сe

Още от Футбол свят

Виж всички