Вижте и чуйте новия Jaguar XE SV Project 8 (Видео)

Вижте и чуйте новия Jaguar XE SV Project 8 (Видео)

Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover представя най-мощния, пъргав и екстремен несъстезателен автомобил Jaguar досега: седана XE SV Project 8 с мощност от 600 к.с. и максимална скорост от 322км/ч.

Вторият колекционерски автомобил от SVO след успешния F-TYPE Project 7 от 2014 г., Project 8 е ръчно изработен седан с четири врати и динамика на суперавтомобил – създаден да въодушевява водачите ентусиасти, с изключително съчетание на експлозивна мощност, динамична пъргавина и задвижване на четирите колела. За гарантиране на ексклузивност ще бъдат произведени не повече от 300 броя, като всеки ще бъде сглобен в Техническия център на SVO в Ковънтри.

Project 8 е ексклузивно оборудван с най-тунингованата версия на 5-литровия бензинов двигател V8 с компресор суперчарджър на Jaguar Land Rover. Силовият агрегат с 600 к.с. с титаниевапроменлива активнаизпускателна система се допълва от системата за задвижване на всички колела на Jaguar и заимствана от моторните спортове аеродинамика, за да постигне максимална скорост от 322 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди*, което прави Project 8 най-бързо ускоряващия Jaguar досега.

От изключително значение за динамиката на най-фокусирания върху пистата автомобил, произвеждан някога от SVO, Project 8 включва редица целенасочени модификации на панелите на олекотената алуминиева каросерия на награждавания XE, включително: броня от карбонови влакна с усъвършенствани отвори за охлаждане, вентилиран преден капак от карбонови влакна, разширена каросерия, покриваща 20-инчови ковани алуминиеви джанти, регулируем преден сплитер, плоска защита под каросерията, задна броня от карбонови влакна, заден дифузьор и регулируемо задно аеродинамично крило. Project 8 ще бъде най-лекият седан с двигател V8 в гамата на Jaguar.

За да осигури оптимална динамика на пътя или пистата, Project 8 прибавя към предното окачване с двойни носачи и задното окачване тип Integral Link на XE по-здрави пружини и ръчно регулируеми амортисьори с променлива твърдост (което снижава с 15 мм височината на возията за употреба на писти), въвежда за първи път нова карбоно-керамична спирачна система, за първи път използва характерните за Формула 1 керамични лагери на колелата от силициев нитрид в несъстезателен автомобил и включва заден електронен активен диференциал с маслен кулер, въведен за първи път при XE.

Високодинамичната тема продължава в купето с деликатна облицовка от лъскави карбонови влакна и Alcantara на спортния волан, инструменталния панел и панелите на вратите на Project 8. Осемстепенната трансмисия Quickshift може да се управляваот алуминиеви пера за смяна на предавките, разположени зад волана или от централен лост Pistolshift – още едно нововъведение при XE.

Project 8 е и първият Jaguar, оборудван със специален режим Track (писта), който настройва системите за задвижване и контрол на стабилността за употреба на писти и ускорява реакциите на горивния дросел и волана за максимална прецизност и обратна връзка с водача.

При пускането му в продажба Project 8 ще бъде наличен в две спецификации. Стандартният четириместен модел включва най-новите предни седалки Performance с магнезиеви рамки на Jaguar плюс облегалки на задните седалки с подчертан контур за максимална опора. Опционалният двуместен пакет Track включва олекотени предни състезателни седалки от карбонови влакна с четириточкови колани тип „хамут“, фиксирани към обтегателен механизъм на мястото на задните седалки. Всички автомобили Project 8 ще се произвеждат само в конфигурация с ляв волан.

Собствениците на Project 8 ще могат също да персонализират автомобила си като поръчат допълнителни опционални цветове и покрития от гамата SVO Premium Palette, която включва 19 цвята с трипластови, цветни, прозрачни, перлени, ChromaFlairTM и сатинирано матови покрития. Налични са и вдъхновени от състезанията специални пакетистикери, подчертаващи високодинамичните характеристики на Project 8.
Jaguar XE SV Project 8 ще направи световния си дебют на Фестивала на скоростта в Гудууд, Западен Съсекс, Великобритания, който се провежда от 29 юни до 2 юли. Project 8 ще направи динамичния си световен дебют на известната отсечка Goodwood Hill в петък, 30 юни.
Jaguar XE SV Project 8 

JAGUAR XE SV PROJECT 8: В ДЕТАЙЛИ

ДИЗАЙН НА КАРОСЕРИЯТА И АЕРОДИНАМИКА
Jaguar има богата история на производство на зашеметяващи, аеродинамично ефективни автомобили, като стандартният XE е най-аеродинамичният Jaguar досега. XE SV Project 8 издига тази традиция на безкомпромисна форма и функция на следващото ниво с целенасочени промени в каросерията, направени от специалистите по дизайн и инженерни решения на SVO, за постигане на целевата максимална скорост от 322 км/ч.

Външните панели на каросерията на Project 8 подчертават динамичните, скосени назадпропорции на дизайна на XE, като само покритието на покрива и предните врати не е променено. Има и редица промени в олекотената каросерия тип „монокок“ с високо съдържание на алуминий. Модификациите включват:
55 мм уширения на алуминиевите калници, за да поместят гуми с широчина 305 мм
Алуминиеви задни врати с променен профил за по-атлетична визия на каросерията под на багажника с променен профил за по-добро преминаване на въздушния поток през задния дифузьор
Олекотен материал от карбонови влакна е широко използван в цялата каросерия на Project 8, което допринася за постигане на най-ниското тегло на празен автомобил от едва 1 745 кг в сравнение с всички настоящи модели седан Jaguar, задвижвани с двигател V8. Това спомага и за постигане на желаното разпределение на теглото.

Компонентите от карбонови влакна и композитни материали, използвани ексклузивно в Project 8 са:

19 мм уширения на предните калници от карбонови влакна с изрязани долни ръбове, за да поместят гуми с широчина от 265 мм и ксенонови предни фарове с променена позиция
Предна броня от карбонови влакна с интегрирана централна и долна външна решетка за оптимизиран контрол на въздушния поток
Ръчно регулируем в две позиции преден сплитер от карбонови влакна от две части
Преден капак от карбонови влакна с интегриран отвор за отвеждане на въздуха, който е с 3 кг по-лек от стандартната алуминиева част, намалява въздушното съпротивление и подпомага охлаждането
Долни странични лайстни от карбонови влакна
Задна броня от карбонови влакна с гънки за управление на въздушния поток за намаляване на въздушното съпротивление и изрязани долни ръбове на арките на колелата
Заден дифузьор от карбонови влакна с титаниева променлива активнаизпускателна система
Ръчно регулируемо в две позиции еднокомпонентно задно аеродинамично крило

Обширно изпитване в аеродинамичен тунел и симулационен тест по метода Изчислителна динамика на флуидите усъвършенства аеродинамичния пакет, който включва плоска защита под каросерията за постигане на 205% намаление на подемната сила с преден сплитер и задно аеродинамично крило в режим Track, което осигурява над 122 кг притискаща сила при скорост 300км/ч – 25% повече от най-близкия конкурент на Project 8.

Иън Калъм, директор Дизайн на Jaguar, каза: „Project 8 е фокусиран върху динамиката автомобил. Като такъв, всички подобрения, които сме направили в спортния седан XE  – вече еталон по отношение на динамиката –  са създадени въз основа на законите на физиката, както и на естетиката. Резултатът е очевидно излъчващ мощ и много бърз автомобил. Аеродинамичните елементи са много съществени при скорост над 240 км/ч и дори още по-важни при скорост над 290 км/ч. Това е един от най-екстремните автомобили, които сме създавали някога, но запазва и основните характеристики на Jaguar.“

Всеки автомобил Project 8 получава уникална емблема на предния сплитер и на накрайника на задното аеродинамично крило, както и кръгъл елемент SVO на задния панел, като емблемата XE може да се премахне безплатно.

СПЕЦИАЛНИ ИЗДАНИЯ

За клиентите, които искат да персонализират още повече своя Project 8, автомобилите по поръчка, изработени от екипа наSVO,предлагат възможността за избор от 10 000 екстериорни цвята плюс различни акцентни цветове за спирачните апарати, канта на предната решетка, аеродинамичните части и капаците на огледалата, както и уникални пакети стикери, вдъхновени от състезателните автомобили, анодирани пера за смяна на предавките, персонализирани прагове иплочки по поръчка.
Jaguar XE SV Project 8 

ИНТЕРИОР
Отразяващ целеустремения характер на Project 8, интериорът е проектиран да подчертае усещането за връзка между водача и автомобила, с минимално разсейване или разкрасяване. В резултат на това, Project 8 се предлага в два варианта: четириместна спецификация като стандартно оборудване или по-фокусиран върху пистата двуместен автомобил при избор на опционалния пакет Track.

Стандартната четириместна спецификация включва най-новите предни седалки Performance с магнезиева рамка на Jaguar със странични опори от кожа Premium Jet с контрастен шев Oyster и централни части от велур Miko. Логото Project 8 е зашито на подглавниците.

Задните седалки, само за двама пътници, са с нов дизайн за допълнителна странична подкрепа, вградена в облегалките и страничните опори.

Инструменталният панел и горната част на арматурното табло са облицовани с черно, меко на допир покритие Alcantara, което спомага за намаляване на отраженията в предното стъкло. Същият материал е използван и за панелите на вратите и спортния волан с лого Project 8. Детайли от лъскави карбонови влакна, отразяващи използването им в екстериорните компоненти, продължават в праговете с лого Project 8, алуминиевата,изработена по поръчка плочкана Project 8 с форма Riva Hoop с надпис „1 от 300“, и канта на селектора за предавките.

Освен монтираните зад волана алуминиеви пера за смяна на предавките, Project 8 включва облицован с кожа лост за смяна на предавките Pistolshiftс бутони за управление, което ви дава най-различни начини за избор на желаната предавка от осемстепенната трансмисия Quickshift.

Предоставяйки на водача цялата необходима информация за скорост, обороти и динамика на шофиране по пътя или пистата, Project 8 включва най-новия виртуален 12,3-инчов TFT дисплей на инструменталния панел с навигация с 3D изглед на карти на цял екран, скоростомер до над 322 км/ч и интерфейс на режим Track директно зад волана.

Като стандартно оборудване Project 8 включва информационно-развлекателна система Touch Pro с 10,2-инчов, подобен на таблет, сензорен екран с Dynamic-i,който добавя хронометър, отчитане на натоварването G и графики за ускорението и спирането към централния сензорен екран, и технологията Dual View, позволяваща на водача и пътника да гледат едновременно различно съдържание на централния екран.

Project 8 функционира и като 4G Wi-Fi точка за достъп, позволяваща свързването на до осем устройства към интернет, и поддържа напълно Jaguar InControlapps.

Приложението Jaguar InControl Remote позволява на потребителите на iOS и Android устройства да се свързват с автомобила от всякъде с помощта на специално създадено приложение. Технологията позволява извършването на редица функции, от проверка на нивото на гориво в резервоара и отключване или заключване на вратите до предварително задаване на параметрите на климатроника за седемдневен период.

Secure Tracker увеличава сигурността, като предоставя проактивно следене на автомобила. Ако Project 8 бъде откраднат, проследяващото устройство може да работи с полицията за локализиране и връщане на автомобила на неговия собственик.

Системата Protect осигурява допълнителна сигурност: в малко вероятния случай на неизправност, тя предоставя функцията Optimised Jaguar Assistance, която излъчва вашето местонахождение и диагностични данни за автомобила, за да сведе до минимум закъсненията по време на пътуване. Ако се случи немислимото и стане катастрофа, системата автоматично набира номера за спешни случаи и извиква аварийните служби.

Превъзходна аудиосистема MeridianTM, 380 W, разработена специално за XE, включва 11 високоговорителя (плюс субуфер) и интелигентни функции като "Пусни други подобни", която автоматично съставя плейлисти, или Music Queue, която улеснява търсенето и прибавянето на песни, албуми или изпълнители в списък с песни, докато настоящата песен все още звучи.

Освен стрийминг на медийни файлове от смартфони и таблети чрез два USB порта, Touch Pro предлага AM/FM/DAB радио, цифрова телевизия и Bluetooth. Системата поддържа също сателитно радио и предлага функции като буфериране, което позволява на потребителите да се върнат в началото на песента. CD/DVD плейър е безплатна опция.

ПАКЕТ TRACK
За сериозна употреба по писти, изборът на опционалния пакет Track спестява 12,2 кг, като заменя предните седалки Performance с магнезиева рамка с олекотени предни състезателни седалки от карбонови влакна. Подобно на седалките с магнезиева рамка, тези от карбонови влакна са тапицирани с кожа Premium Jet и велур с логото Project 8 на подглавниците. Допълнителни четириточкови колани тип „хамут“ предлагат максимална сигурност за употреба на пистата, като автомобилът е оборудван и с пожарогасителна система.

Задните седалки и предпазни колани са отстранени за спецификацията с пакет Track и са заменени с композитен панел с мокетни стелки с логото Project 8 и обтегателен механизъм.
Отвън, моделите Project 8, оборудвани с пакет Track, включват покрив, боядисан в цвят Gloss Black,и надлъжни стикери с две ивици и надпис Project 8.

ДВИГАТЕЛ
В основата на Project 8 е най-новата версия на доказалия се 5,0-литров двигател V8 с компресор суперчарджър на Jaguar, модифициран да предложи целева мощност и въртящ момент от съответно 600 к.с. и 700 Нм – най-високите показатели на несъстазателен автомобил Jaguar.

За да постигнат показателите, необходими за мощен седан с максимална скорост от 322 км/ч, инженерите на SVO са тунинговали софтуера за калибриране на двигателя и са осигурили по-добър поток на входящия и изходящия въздух на двигателя.

Всмукателната система е уникална за Project 8 и е оптимизирана да увеличава ефективността на въздушния поток и да намалява циркулацията на въздуха и спада в налягането във въздушната кутия. Въздухът се засмуква от отвори в корпуса на предната броня от карбонови влакна.

Project 8 използва уникална, олекотена, титаниевапроменлива активнаизпускателна система, създадена да предложи постоянни показатели при продължителни периоди на ползване на писта. Системата завършва със заден дифузьор с четири 89-милиметрови ауспуха за феноменален ревящ звук на двигателя.

Системата за охлаждане на двигателя V8 е основно модифицирана, осигурявайки отлично охлаждане при екстремни условия на пистата и при високи температури. Отворът в предния капак от карбонови влакна също играе активна роля за контрол на температурата под капака. Разположен в зона с ниско налягане, отворът осигурява двойно предимство: намалява въздушното съпротивление и спомага за управление на въздушния поток през двигателния отсек, като отвежда навън горещия въздух.

ТРАНСМИСИЯ
За постигане на максимално сцепление и рекордните нива на мощност и въртящ момент на 5,0-литровия двигател V8 с компресор суперчарджър Project 8 използва пренастроена версия на осемстепенната трансмисия Quickshift и системата за задвижване на всички колела на Jaguar. Способна да избира предавка само за 200 милисекунди и сменяща предавките непоследователно, например от 8 на 2 в екстремни ситуации, тя предлага невероятна прецизност и увереност с изключително качество на превключване с висок въртящ момент, уникално за този автомобил.

Project 8 въвежда за първи път и Електронен активен диференциал (EAD) в най-малкия спортен седан на Jaguar, който работи със системата Интелигентна динамика на задвижване за прецизно управление на подаването на въртящ момент към всяко от задните колела. В съчетание с усъвършенствани предни и задни задвижващи валове с голям диаметър, EAD осигурява оптимална възможност за подаване на мощност и сцепление във всякакви ситуации и допринася за изключителни времена за обиколка, постигани от Project 8.

За контролиране на температурата на диференциала, особено при продължителна употреба на пистата, Project 8 включва кулер на диференциала, разположен в задния дифузьор.

Project 8 е и първият Jaguar, оборудван със специален режим Track, който подобрява контрола върху каросерията и ускорява реакциите на горивния дросел и волана за максимална прецизност, контрол и обратна връзка с водача.

ОКАЧВАНЕ И КОРМИЛНО УПРАВЛЕНИЕ

С предно окачване с двойни носачи и задно окачване тип Integral Link, Project 8 предлага изключителна динамика с перфектна стабилност, осигурявайки уверено управление върху всякакви пътни настилки. В допълнение към силовия агрегат и системата за задвижване на всички колела има и широка гама подобрения в шасито и окачването, разработени чрез интензивна програма от изпитвания на различни писти, включително Нардо и Нюрбургринг. Това е най-фокусираната върху пистата програма, провеждана някога от SVO.

Увеличаването на страничната твърдина е ключово за гамата модификации на предната и задна ос на Project 8, които се съчетават, за да предложат изключителна прецизност, способност за завиване и увереност. Нови, проектирани от SVO и машинно фрезовани шарнири включват ултра високодинамични, характерни за Формула 1 керамични лагери от силициев нитрид, които намаляват необресорената маса с общо 840 г, увеличават твърдостта, подобряват реакциите на волана и намаляват триенето. Използването на керамични лагери в това приложение е нововъведение на Jaguar Land Rover в несъстезателните автомобили.

По-твърди втулки на окачването допълват новите шарнири, докато задните горни носачи използват лагерни връзки вместо втулки. Предните и задни антирол бари са фино тунинговани, за да увеличат максимално сцеплението и тягата, докато Системата за електрическо сервоусилване на волана (EPAS) е преоборудвана с регулируеми амортисьори, за да предложи лесна маневреност при ниска скорост и прецизна обратна връзка към водача на пистата.

За оптимална динамика на пистата, Project 8 включва регулируеми във височина платформи на пружините със спирални пружини, характерни за състезателните автомобили, амортисьори с променлива твърдост и алуминиев корпус и възможност за избор от две височини на возията – стандартна, за пътя, и с 15 мм по-ниска за употреба на пистата.

СПИРАЧКИ
Новите карбоно-керамични спирачки на Project 8 са нововъведение за Jaguar и включват най-новите технологии, за да осигурят най-високите нива на постоянна динамика в най-трудните условия на шофиране. Системата от карбоно-керамични спирачки на Jaguar, която е различна от компонентите на карбоно-керамичната матрица на F-TYPE SVR, се състои от 400-мимиметрови предни дискове от две части с алуминиеви спирачни апарати с шест бутала и 396-милиметрови задни дискове от две части с плъзгащи се спирачни апарати с едно бутало.

Системата от карбоно-керамични спирачки предлага по-ниска необресорена маса, както и най-постоянното усещане на педала, устойчивост срещу износване и дълъг експлоатационен живот. Project 8 използва и синтетична спирачна течност, предназначена за състезателни автомобили, с изключително висока суха точка на кипене, която е идеална за ползване при рязко спиране. 

Технологията за векторно разпределение на въртящия момент при спиране на Jaguar спомага за минимизиране на недозавиването чрез прилагане на независимо спирачно усилие върху вътрешните колела при завой и работи съвместно с Електронния активен диференциал за прецизен контрол на подаването на въртящ момент към задните колела.

При избор на режим Track се активират специалните настройки за шофиране по писта на системите Интелигентна динамика на задвижване, Адаптивна динамика, Динамичен контрол на стабилността (DSC), ABS, Векторно разпределение на въртящия момент при спиране и EPAS.

ДЖАНТИ И ГУМИ
Пакетът джанти и гуми на Project 8 е най-големият, оборудван някога на сериен спортен седан Jaguar. С размери 9,5 x 20 инча за предните и 11 х 20 инча за задните, с мощни гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, джантите от кован алуминий са конструирани за леко тегло и здравина.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти