Според данните от болида на Люис Хамилтън трикратният световен шампион не е натиснал спирачки нарочно пред Себастиан Фетел в състезанието за Гран При на Азербайджан вчера.
По време на рестарта след втората кола за сигурност пилотът на Ферари се удари в задницата на болида на Хамилтън, след което застана до Сребърната стрела, за да се кара с Люис, че е намалил нарочно. Според Мерцедес обаче, пилотът им не е спрял умишлено, за да засече Фетел.
След състезанието Себастиан обвини Хамилтън за удара и заяви, че британецът е натиснал спирачки на излизането от 15-и завой, но стюардите са анализирали данните от двата болида и не са забелязали нищо необичайно. Шефът на Мерцедес Тото Волф също заяви, че от телеметрията става напълно ясно, че Люис не е настинал спирачки: "Единственото обяснение, което мога да си дам за реакцията на Фетел, е, че си е помислил, че Люис натиска нарочно спирачки, което просто не е вярно. И не казвам това, за да защитя Себастиан, просто така си го обяснявам. Видяхме данните, колата за сигурност е била на 150 метра, така че става дума за грешна преценка от негова страна. Не мога да си представя да го е направил нарочно. Трябва да си поговоря с него лично и да чуя неговата гледна точка".
Според правилника по време на рестарт зад кола за сигурност водещият колоната пилот има право да диктува темпото, но за всички важи, че трябва да спазват едно темпо и да не ускоряват и намаляват ненужно, както и да не предприемат други маневри, с които биха застрашили останалите. Волф е категоричен, че Хамилтън не е нарушил това правило: "Преди всичко, водещият пилот може да задава темпото. На влизането в завоя Люис беше на едва 150 метра от колата за сигурност и от старта преди това се вижда, че почти я настига. Така че не е имало съмнение, че на този етап ще ускори. И от данните се вижда, че не е имало спирачки - минава завоя и отпуска газта, когато Себастиан се удря в него. Няма грешка от страна на Люис, просто злополука".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg