Пилотът на Hyundai Хейдън Падън може да се похвали с лека преднина след сутрешните петъчни етапи от рали Италия – седми кръг от Световния рали шампионат. Той пое лидерството, след като Крис Мийк преобърна своя Citroen и остана без реални възможности за победа.
Мийк спечели два от петъчните етапи, а третата етапна победа си заслужи Юхо Ханинен с Toyota. Пилотът на Citroen и навигаторът му са невредими след инцидента, а основните щети са по дясната страна на автомобила. Сред настъпилата суматоха около случая на Мийк Есапека Лапи с Toyota също спечели етапна победа.
Падън е с 4.3 секунди пред Ханинен, а Мадс Остберг с частния си автомобил е само на една десета зад Ханинен на третата позиция. От Танак с Ford Fiesta е на 10 секунди зад Остберг, като между двамата през по-голямата част се движеше другият пилот на Hyundai Дани Сордо. Повреда в автомобила на испанеца обаче му костваше около минута спиране и той падна до деветата позиция.
Лидерите във временното класиране до момента Себастиен Ожие и Тиери Нювил срещат проблем с променливите трасета, като победата за Ожие изглежда все по-илюзорна.
Андреас Микелсен, който получи покана от Citroen за участие на рали Италия, е най-високо поставеният пилот на френския тим до момента, след като Мийк катастрофира, а съотборникът им Крейг Брийн се оттегли.
1. Хейдън Падън (Hyundai) – 46:55.7 минути
2. Юхо Ханинен (Toyota) - +4.3 секунди
3. Мадс Остберг (Ford) - +4.4 секунди
4. От Танак (Ford) - +14.7 секунди
5. Тиери Нювил (Hyundai) - +19.6 секунди
6. Яри-Мати Латвала (Toyota) - +21.8 секунди
7. Себастиен Ожие (Ford) - +37.7 секунди
8. Андреас Микелсен (Citroen) - +53.4 секунди
9. Дани Сордо (Hyundai) - +1:14.5 минути
10. Есапека Лапи (Toyota) – 1:18.8 минути