Първият продаден в Източна Европа мотоциклет Honda X-ADV бе купен български лекар. Любопитна подробност е, че д-р Илиян Илиев избира за единадесети път мотоциклет Honda. Патоанатомът пътува до работата си с велосипед и е изключително толерантен участник в движението. В момента поддържа шест мотоциклета в четирите си гаража. Автомобилната му история включва и четири модела на Honda, сред които Jazz и S 2000. „Видях X-ADV в Италия и се влюбих в него и реших да си го купя“, сподели д-р Илиев, непосредствено след като Никола Петков, изп. директор на „Бултрако Моторс“ му връчи ключовете за новата придобивка в присъствието на софийския екип на компанията и приятели на доктора. Д-р Илиев е остава верен на Honda от дълги години. Мотоциклетите си ги купува винаги от нас, "Бултрако Моторс“ – Vision 50, CBR125 R, 125 PS, PCX125, Forza 125, Integra, Vultus и др.
Официалната премиера на серийния кросоувър с прецизна японска техника и италиански дизайн се състоя в края на миналата година на изложението INTERMOT 2016 в Милано и първият екземпляр пристигна в България броени месеци след това. Приключенският модел смесва SUV-стила и офроуд възможностите с мощно шаси, окачване с дълъг ход, 4-бутални радиално монтирани спирачни апарата и мощен 745-кубиков двуцилиндров двигател, задвижван от Dual Clutch Transmission. Голямото багажно отделение под седалката умело се съчетава с 5-те степени на регулиране на предпазната слюда отпред и системата Smart Key.
X-ADV e „две в едно“ – едновременно скутер и байк и се чувства еднакво добре и в големия град, и на поредното приключение. Дизайнът на кросоувъра е създаден R & D центъра на Honda в Рим. Рамата е проектирана така, че да отвори пространство от 21 л под седалката за съхранение на два фулфейс шлема, осветено с LED индикатор и с 12-волтов контакт. В долната част на мотоциклета алуминиева плоча с дебелина 2,5 мм пази X-ADV. Има опция за допълнителни куфари с 45 л или по-малка с 35 л.
X-ADV разполага и с дисплей, взет назаем от CRF450 Rally. Мониторът показва цялата информация, от която ездачът се нуждае. Системата Smart Key за безключово запалване осигурява изключително удобство всеки ден. Ветровото стъкло на X-ADV се настройва без инструменти на 5 позиции, като разликата е 136 мм, с 11 градуса между най-високата и най-ниската точки. Всички осветителни тела са LED, и тънки двойни разделени фарове, компактни мигачи и двойна задна светлина.
Окачването е с дълъг ход и отпред, и отзад и абсорбира неравностите, за което помагат и здравите колела – 17 инча отпред и 15 отзад. Гумите са с размер 120/70 R17 отпред и 160/60 R15 отзад. Дисковете са 310 мм, а двойните, радиално монтирани 4-бутални апарати подобряват спирането, заедно с ABS.
Dual Clutch Transmission (DCT) на Honda е стандартна екипровка за X-ADV и избира по-ниски съотношения на предавките в режим D; а режим S позволява по-спортно каране . Това е класическа трансмисия, която се използва в цялата серия 750. 745-кубиковият двигател на X-ADV има отлично представяне от ниски и средни обороти. Той е с течно охлаждане SOHC и 8 клапана. Мощността му е 40.3 кВт при 6250 об/мин. и максимален въртящ момент от 68 Нм при 4750 об/мин. Двигателят отговаря на стандарта EURO4 и има емисии на CO2 от 81 гр/км и разход на гориво от 27,5 км с 1 л, като това дава възможност да се изминат над 300 км, дори до 400 км с един резервоар 13,1-литров обем.
От 22 499 лв. с ДДС започват цените за базовия модел, който е с изключително високо оборудване.