Големите 8 на Opel дефилират на Techno Classica

Големите 8 на Opel дефилират на Techno Classica

Големите момчета на Opel са насочили цялото си внимание към 29-ото издание на изложението Techno Classica в германския град Есен, където Opel Classic и ентусиастите от Alt Opel IG (клуб на притежателите на класически модели Opel) ще изложат големи модели от миналото и настоящето на марката от Рюселсхайм. “Флагманите на Opel” е тазгодишното мото на експозицията, а автомобилите ще бъдат изложени на щанда на марката с обща площ от 400 квадратни метра в палата 2.

Начело на флотилията на Opel е легендарният модел Admiral отпреди Втората световна война, който отбелязва своята пазарна премиера през 1937 година. Когато се вгледа отблизо, човек трудно може да повярва, че това великолепно шаси в стил art déco е вече на възраст 80 години. Пътуването във времето продължава с двумилионния произведен автомобил с марката Opel – Kapitän модел 1956 година. Tипични представители на серията KAD (Kapitän, Admiral и Diplomat) като Diplomat A от 1968 и Opel Admiral от 1970 година – два истински шосейни крайцера, също ще бъдат изложени на щанда. Моделът Senator A от 1978 година е продукт на някак по-прагматичния период на 70-те години на миналия век, докато новият флагман в гамата на Opel в лицето на Insignia Grand Sport демонстрира актуалната философия в дизайна на Opel – „Пластичната артистичност среща германската прецизност”.

От 1937 до 2017 година и от Opel Admiral до новия Opel Insignia Grand Sport

Големите модели на Opel очакват да се насладят на светлините на прожекторите на изложението Techno Classica в Есен по същия начин, по който са се чувствали в Рюселсхайм преди 80 години. За да отбележат 75-ата годишнина на Adam Opel AG, на 17 февруари 1937 година компанията представя две новости, хвърлящи поглед в бъдещето - Admiral и Super 6. И двата автомобила са оборудвани с двигатели с най-модерна технология – редови шестцилиндрови агрегати с работен обем съответно 3.6 и 2.5 литра и максимална мощност 75 и 55 к.с. Моделът Admiral е първият представител на луксозна линия от модели, която се произвежда в продължение на 40 години. Super 6 на свой ред прокарва пътя пред популярния Kapitän, който излиза на пазара през 1938 година.

Десет години по-късно, първият следвоенен Kapitän слиза от конвейерите на завода и бележи невероятен възход в периода на германското икономическо чудо. Kapitän е един от най-продаваните шестцилиндрови модели в Германия и се превръща в международен бестселър с 60 процентов дял на износа в общия обем на производството на Kapitän. На щанда в Есен може да се види произведения на 9 ноември 1956 година Kapitän, който играе специална роля в тази история на успеха. В качеството си на деветмилионния автомобил, произведен от марката Opel, неговият покрив е лакиран в златно, а много от декоративните елементи също са с 24 каратово златно покритие. Opel е първият германски и европейски автомобилен производител, който успява да прекрачи границата от два милиона произведени автомобила.

Висшия клас автомобили на Opel е напълно обновен през 1964 година. Моделите Kapitän, Admiral и Diplomat са наричани “Голямата тройка” и за първи път в своята история при тях Opel предлага двигатели V8. Йерархията в луксозния клас се определя от нивото на оборудването и кубатурата на двигателите. Първоначално моделите Kapitän и Admiral се предлагат с изпитания 2.6-литров шестцилиндров двигател на Opel с мощност 100 к.с., докато двигателят на Diplomat се доставя от Съединените щати. Флагманът на KAD серията използва 4.6-литров V8 с мощност 190 к.с. От пролетта на 1965 година Kapitän и Admiral също могат да се оборудват по желание и с 4.6-литровия V8 и автоматичната трансмисия, използвани в Diplomat. До ден-днешен осемцилиндровите Kapitän и Admiral се ползват с изключителен статут – произведени са само 113 екземпляра Kapitän и 622 екземпляра Admiral с V8.

Осем десетилетия големи модели на Opel - Парад на флагманите на Techno Classica 

Членовете на втората KAD серия преминават през пълно обновление след 1969 година и порастват във всяко едно отношение. Kapitän отново е базовият модел в KAD фамилията със своя 2.8-литров редови шестцилиндров двигател със 132 к.с. Над него е разположен комфортният Admiral, чиято мощност достига 145 к.с. при варианта 2800 S и 165 к.с. при Admiral 2800 E. Върховият двигател в гамата е 5.4-литровият V8 с 230 к.с., който се използва серийно за задвижване на Diplomat.

40 години след дебюта на модела Admiral, компанията представя друг голям Opel. От 1977 година, начело на гамата на марката застава Senator. Senator и неговият Сoupé събрат Monza са първите автомобили с марката Opel, използващи независимо задно окачване и компактни, спестяващи пространство винтови пружини „mini-block” на окачването.

Четири десетилетия по-късно, осемдесет години след модела Admiral, идва време за още една голяма премиера – новият Opel Insignia Grand Sport ще отбележи своя първи домашен дебют на изложението Techno Classica.

Изцяло новият Opel Insignia е в изключително добра форма. Моделът притежава динамичната елегантност на голямо спортно купе, изцяло новата конструктивна архитектура осигурява безкомпромисен вътрешен простор и изключително удоволствие от шофирането, a мерките за безопасност и комфорт са на върховото равнище, достойно за един истински флагман. Но второто поколение на Insignia впечатлява не само със своите спиращи дъха линии и форми във външността и изключителните удобства и атмосфера във вътрешното пространство – моделът предлага и безпрецедентна гама от интелигентни технологични възможности, простиращи се от революционната матрична система на предните светлини Opel IntelliLux LED® и изключително усъвършенстваната система за двойно предаване с функция torque vectoring до свръхмодерните електронни системи за подпомагане на водача и прекрасен head-up дисплей. В допълнение към всичко това, Insignia предлага и типичната за марката Opel първокласна свързаност със смартфон интеграция и нова функционалност на системата Opel OnStar – личният асистент (Personal Assistant), който дава възможност на пътуващите в Insignia да правят хотелски резервации и да търсят подходящи места за паркиране с помощта на служител на системата OnStar. Като цяло, новата Insignia впечатлява с изключителна динамика и прецизност в поведението на пътя, повече вътрешно пространство и отлично съотношение между цена и качества, което повече от всякога го прави достоен съперник, с който се съобразяват дори моделите от престижните марки.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти