Бившият Ф1 пилот и настоящ стюард Дерек Уоруик е на мнение, че ръководството на Формула 1 трябва да премахне сините флагове и да намали наказанията, защото това ще подобри състезанията. След дълги дискусии с пилотите миналата година от ФИА направиха някои уточнения в правилника за употребата на сини флагове. Причината бе, че доста от състезателите в по-бързите коли се оплакваха, че остават блокирани в трафика от по-бавни и това ги проваля.
Уоруик вярва, че ако ФИА остави пилотите просто да се борят, състезанията ще са много по-интересни: "Правилата се пишат за предната част на стартовата решетка. Хората, които взимат думата по време на брифингите на пилотите и говорят със състезателния директор Чарли Уайтинг, са Фетел, Уебър, когато все още беше тук, Алонсо, Бътън - всичките те са опитни момчета, които искат най-доброто, но за себе си, за да може състезанието да е перфектно за тях. Те настояваха за сини флагове и за наказания".
"Трябва да се обърнем назад и да помогнем на тези в другата част на решетката, поне според мен. Трябва да се махнат сините флагове и всички тези наказания. Хайде да се върнем към онези по-трудни състезания и да оставим пилотите сами да измислят как да изпреварват, когато затварят някого с обиколка. Така Ф1 изведнъж ще стане много по-приятна за тях и великите пилоти като Люис Хамилтън ще покажат, че са невероятни и в трафик без сини флагове. Това ще накара феновете да дойдат на "Силвърстоун" и да гледат Гран При на Великобритания."
Уоруик добави, че спортът е станал "твърде ванилов" и прекалено "сигурен", но поясни: "Не искаме колите да са по-малко безопасни, но да ги оставяме да се състезават повече".
Тази година Дерек ще е стюард в четири състезания, включително първото: "Чарли Уайтинг ме помоли да отида в Австралия, защото ще е напечено - първото състезание по новия правилник. Нямам търпение. Не е платена работа, но ми е приятно да я върша и се чувствам късметлия, защото мога да си позволя да върна нещо на спорта. Интересно е какво количество информация имаме на разположение в стаята на стюардите - спирачно усилие, ъгъл на завиване, скорост, излизане от завой. Имаме всичко и то при това, на мига. Имаме инженер в стаята, който си записва и така можем да се върнем към някой инцидент и да го разгледаме подробно. На пистата има 60 камери, он-борд, оф-борд и можем да анализираме всичко".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg