При дъжд или слънце, върху трева или чакъл, сняг или пясък, Range Rover Sport SVR развива "смайваща скорост". Съчетанието на легендарна проходимост на всякакви терени с мощността от 550 к.с. на двигателя V8 и усъвършенствана технология за сцепление осигурява на най-бързия автомобил Land Rover уникална реална динамика.
От излизането си на пазара през пролетта на 2015 г. Range Rover Sport SVR демонстрира способностите на Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations. От лансирането му през 2014 г. този модел е допринесъл за доставянето на над 285 000 автомобила Range Rover Sport от второ поколение на клиенти по цял свят. Много от тях са привлечени от ускорението от 0 до 100 км/ч за едва 4,7 секунди, но официалните данни разкриват съвсем малка част от възможностите на Range Rover Sport.
Когато идеалното сцепление, което предлага чистата, суха асфалтова настилка, не е налично, повечето спортни автомобили незабавно страдат от липса на сцепление, стабилност и динамика. Но никой спортен автомобил няма предимствата на легендарния експертен опит на Land Rover върху всякакви терени.
В този уникален тест Range Rover Sport SVR ускорява от 0 до 100 км/ч със стандартно оборудвани всесезонни гуми Michelin 275/45 R21 върху всякакви настилки, от асфалт и трева до сняг и пясък, с помощта на иновативната технология Terrain Response 2 на Land Rover.
Интелигентната система автоматично избира съответния режим на шофиране спрямо условията на сцепление, включително Стандартен, Динамичен, Трева/Чакъл/Сняг, Кал и Коловози, Пясък и Пълзене по скали. Водачът също може да избере определен режим чрез въртящия контролер, разположен на централната конзола.
Регистрираните ускорения свидетелстват за присъщата на Range Rover Sport проходимост. Върху изключително хлъзгава мокра тревна настилка ускорението от 0 до 100 км/ч се увеличава само с 0,8 секунди, докато стандартното време дори върху пясък е само 5,5 секунди.
Върховият тест за динамика върху всякакви терени в детайли
Първото предизвикателство за Range Rover Sport SVR е старт-финалната права на най-бързата състезателна писта в Европа - Rockingham Motor Speedway в Корби, Великобритания. В Динамичен режим технологията Terrain Response 2 ускорява реакциите на дросела и сменя предавките при по-високи обороти. Тя също така ограничава функцията за непрекъснато регулиране на амортисьорите спрямо пътната настилка, част от технологията Anti-Roll Control на автомобила, за да намали наклона на каросерията. Благодарение на оптимизацията на всички тези фактори, Range Rover Sport SVR ускорява светкавично от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди.
Във втория тест мощният SUV преодолява една от най-трудните настилки, с която се сблъсква всеки водач: мокра трева. В режим Трева/Чакъл/Сняг реакцията на дросела е по-бавна, за да се предотврати загуба на сцепление, и смяната на предавките е по-плавна и бърза. Освен това, системата за контрол на сцеплението се задейства по-рано за предотвратяване на приплъзване на гумите, а централният диференциал се включва предварително, за да оптимизира началната мощност. Центърът Land Rover Experience East of England осигурява перфектните условия за това предизвикателство и Range Rover Sport SVR регистрира спиращо дъха ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.
Каменна кариера осигурява идеалната чакълена настилка, където характерното за Range Rover Sport SVR сцепление излиза на преден план. Благодарение на оптимизация на системите на автомобила спрямо ронливата настилка, автомобилът регистрира ускорение за 5,3 секунди.
За да открие сняг, Range Rover Sport SVR се отправя към зимното тестово съоръжение на Jaguar Land Rover в Ареплог, северна Швеция. Тук оптимизираните настройки и системата за задвижване на всичките колела помага на SVR да постигне ускорение върху настилка от сняг и лед за 11,3 секунди.
Със следващо завъртане на въртящия се селектор на Terrain Response 2 се избира режим Кал и Коловози. При тази настройка въздушното окачване е повдигнато и системата за контрол на сцеплението позволява контролирано приплъзване на гумите за по-добро сцепление при хлъзгава пътна настилка. В типично британска среда в един от центровете на Land Rover за изпитване на възможностите на автомобилите върху всякакви терени мощният SUV регистрира ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, благодарение на интелигентната технология за задвижване на 4-те колела.
Крайбрежната ивица Pendine Sands в залива Carmarthen Bay в Южен Уелс се асоциира със скорост още от 1924 г., когато тук е поставен първият световен рекорд за скорост по суша. Това я прави идеална за тестване на следващата настройка на въртящия се селектор на Terrain Response 2: Пясък.
Активирането на режим Пясък ускорява реакцията на педала на газта, за да позволи бързо увеличаване на въртящия момент на двигателя. Автомобилът също така задържа избраната предавка по-дълго време и заключва централния диференциал за запазване на набраната скорост. Резултатът от тази технологична магия е ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.
Последният режим на въртящия се селектор на Terrain Response 2 изисква нещо различно. Режимът Пълзене по скали е създаден да подпомага водача при преминаване през скалисти терени и работи в унисон с трансмисията при ниски предавки, за да поддържа ниска скорост, необходима за преодоляване на предизвикателството, поставено от големите скали и камъни.
Режимът Пълзене по скали забавя реакцията на педала на газта, за да смекчи внезапни движения и да осигури максимален контрол на водача. Той също така повдига въздушното окачване за оптимизиране на пътния просвет. С помощта на системата Terrain Response 2 Range Rover Sport SVR преодолява с лекота скалистия наклон от 32% на тестовото съоръжение.
Пилотът Дарън Джоунс, Ръководител Приложения за стабилност на Jaguar Land Rover, каза: „Range Rover Sport SVR е прочут с динамиката си по пътна настилка, но това не е постигнато за сметка на обичайната проходимост на Land Rover. Нашата технология Terrain Response 2 премахва стреса от шофирането при всякакви условия."