Шестдесет години еволюция в едва шест минути. Така колегите от "Cars Evolution" обобщиха развитието на впечатляващите поколения от Skyline моделите на Nissan. Всъщност най-първият Skyline – луксозен четириместен автомобил, струващ около 3 хил. долара - е задвижван от компанията Prince, а не от Nissan. Всичко започва през 1957 година с 54 конски сили, 1.5-литров двигател и някои екстри за тогавашната ера, последвани от нов Prince Skyline Sport през 1962-ра с 91 конски сили, от който обаче бял свят виждат едва около 400 броя.
Първият истински GT-R модел се появява през 1969-а, четири години след като Prince и Nissan-Datsun се обединяват. Той е снабден с двулитров двигател със 160 кс, което почти се е равнявало на мощността на тогавашното Porsche 911. С над 30 победи за по-малко от две години GT-R става име и на моторспорт сцената.
С четири дискови спирачки и същия двигател Skyline 2000 GT-R от 1973-а е един от най-редките поколения на легендарния модел, тъй като заради кризата с горивото са произведени едва 197 коли.
През '81-ва R30 поколението на Skyline става първото глобално брандирано като Nissan. Вариантите, в които се предлага, са 26, включително и единственият хечбек на модела.
GT-R името отсъства за повече от десет години до 1989-а, когато излиза GT-R (R32) – първият, който приема прозвището Godzilla. Той е с напълно състезателен двигател, електронна система за задвижване на четирите колела, с което става един от най-известните GT-R модели на всички времена.
Следващият GT-R (R33) от 1995 година се превръща в първия автомобил от продуктовата линия с обиколка на "Нюрбургринг" за по-малко от осем минути, но ускорява от място до 100 км/ч по-бавно от предшественика си заради по-високото си тегло.