Дизайнът на BMW i8 Роудстър пренася езика на формите на BMW i върху една нова автомобилна концепция и поставя индивидуални акценти за елегантност и емоции. Текстилният гюрук с оптимизирано тегло и визуална лекота доминира в профил, като допълнително подчертава усещането за много нисък до пътя център на тежестта на автомобила.
След отваряне широкият мек покрив на BMW i8 Роудстър се скрива напълно в задната част на автомобила. Уникалният механизъм позволява компактното сгъване на гюрука и вертикалното му прибиране. По този начин зад седалките се образува допълнително място за багаж с вместимост около 100 литра. Отварянето и затварянето на мекия покрив отнема по 15 секунди благодарение на напълно електрическото и поради това особено тихо задвижване, което може да бъде активирано и по време на движение със скорост до 50 км/ч. При отваряне на покрива задното стъкло се издига в по-висока с около 30 мм комфортна позиция.
Откритият автомобил с две места се оборудва с "крилати" врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий. Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от CFRP. Изключително здравият високотехнологичен материал предлага идеалните предпоставки за екстремна здравина, която осигурява максимална защита на пътниците дори и при преобръщане. От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Най-високата здравина на каросерията се осигурява и от допълнителните подсилвания в областта на предното и задното окачване. Собственото тегло на новото BMW i8 Роудстър е 1 595 кг.
Основата на още по-интензивното електрическо изживяване при шофиране се осигурява от новия вариант на разработената за BMW i8 литиево-йонна батерия. Тя е разположена по средата в дъното на автомобила и разполага с увеличен от 20 до 34 Ah капацитет на акумулаторните клетки и повишено от 7,1 до 11,6 кВтч бруто енергийно съдържание (нето енергийно съдържания: 9,4 кВтч). По този начин на разположение на електромотора има допълнителна енергия. Конструкцията на клетките позволява повишаване на максималната мощност с 9 кВт/12 к.с. до 105 кВт/143 к.с. По този начин спонтанните ускорения при чисто електрическо задвижване стават още по-динамични.
Двигателят с вътрешно горене се активира едва при по-висока скорост респективно при много по-високо натоварване, а при спокоен стил на шофиране се изключва значително по-често. Трицилиндровият двигател с работен обем 1,5 литра развива максимална мощност от 170 кВт/231 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. При това звукът му е още по-спортен. За намаляването на емисиите вече допринася и филтър за фини прахови частици.
Ускорението от 0 до 100 км/ч на новото BMW i8 Роудстър отнема 4,6 секунди. Максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч.
Новото BMW i8 Роудстър серийно се оборудва с интериорният дизайн Carpo. Той включва пълно кожено оборудане в цвят Ivory White/Black. Като опция освен интериорният дизайн Halo се предлага и интериорният дизайн Accaro в цветовата комбинация Amido/E-Copper. Освен това серийното оборудване включва и спортен кожен волан с мултифункционални бутони и лостчета за превключване на предавките, седалки с електрическо регулиране и подгряване, мултифункционално арматурно табло, Асистент за шофиране включително Surround View, BMW Display ключ и навигационна система Professional. Изобразяването на главното меню върху контролния дисплей вече е под формата на подредени един до друг панели с лайф-съдържание. Като опция се предлагат и специфичен за модела BMW Head-Up дисплей и незаслепяващите BMW Лазерни светлини с BMW Selective Beam. Като допълнително оборудване се предлага и акустично предупреждение за пешеходци.