Болидите във Формула 1 ще бъдат без "акулската перка" през следващата година. Тяхното премахване като цяло беше гласувано по-рано през годината, а сега директорите на отборите обсъдиха отново въпроса, но резултатът не беше по-различен.
"Както обикновено се случва, нещата се промениха след дискусията", заяви Кристиан Хорнер от Ред Бул, хвърляйки вината върху изпълнителния директор на Макларън - Зак Браун, който иска задното крило на болида на отбора му да се вижда по-ясно и по-детайлно.
"Подписаха с нов голям спонсор за следващата година и той иска да има възможно най-много място, така че от Макларън изпъкнаха с ново предложение. Проблемът при него не е аеродинамиката, а задното крило и заради това не се съгласи. Не знам сега какво ще се случи", добави той.
Аеродинамичната "перка", която всъщност е капак на двигателя, дори трябваше да бъде уголемена според плановете на Международната автомобилна федерация (ФИА), а една от причините за това беше и изрисуването на големи номера на пилотите. Това обаче не се хареса на Браун, който е маркетингов експерт. Той обясни, че Макларън вече е разработил дизайн на болида без капак, след като отборът е подписал два нови спонсорски договора с необявени до момента компании. Знае се единствено, че едната от тях е американска.
"Не се мисли достатъчно чисто комерсиално, когато обсъждаме техническите правила. Ако погледнете сегашните болиди, няма как да не забележите, че предните крила вече не стават за реклама. Има много компоненти, които в момента блокират видимостта към шасито, а сега и този капак блокира задното крило. Трябва да освободим повече място на състезателния автомобил за реклама", обясни Браун.
Въвеждането на "перките" предизвика моментално недоволство още в началото на този година, а тогава един от водещите критици беше Хорнер. През февруари, по време на представянето на новия болид на Ред Бул, той обясни, че "Формула 1 вече поставя аеродинамиката пред естетиката".
Потърпевши от премахването на голямата "перка" са отбори като Форс Индия, които вече разработиха дизайн на болида с нея. Техническият директор на отбора Анди Грийн заяви, че това "ще усложни леко" задачата им, защото "трябва да бъде изготвян нов дизайн".
"Не е кой знае какво, но е нещо, което трябва тепърва да правим, а мислехме, че вече сме свършили", уточни обаче той.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg