По повод 14-ти ноември – Световния ден за борба с диабета, Ивет Лалова-Колио, посланик на кампанията „Открито за диабета“, демонстрира кулинарните си умения и приготви храни, подходящи както за здравословна диета, така и за хора с диабет.
Целта на кампанията „Открито за диабета“, която се организира за шеста поредна година от Sanofi България, е превенция, ранна диагностика на диабета и правилен контрол над заболяването.
„Диабетът е новата световна пандемия. Всеки 11-ти човек по света има диабет. У нас над 450 хиляди българи живеят с това заболяване, като близо половината от тях не са диагностицирани. Много важно е да знаем, че с малки усилия всеки може да се предпази от диабет тип 2. Ежедневна физическа активност и балансиран хранителен режим са в основата на превенцията на диабет тип 2. Затова днес показахме, че здравословната храна освен полезна, е и вкусна.“, коментира Ивет Лалова - Колио.
Заедно с шеф Ради Стамболов тя приготви плодово сорбе и сладолед без захар, а лицензираният треньор по канго джъмпс Росен Димитров показа как да поддържаме тялото си във форма.
Планина от захар, криеща малко познати факти за диабета, както и безплатни рецепти, подготвени от едни от най-популярните кулинарни блогъри у нас, зарадваха посетителите на събитието. По случай световния ден за борба с диабета, през месеците октомври и ноември кампанията на Sanofi „Открито за диабета“ осигурява безплатни измервания на кръвна захар и гликиран хемоглобин в 12 града в България. До момента са измерени над 650 човека – сред тях има както хора с диабет, така и здрави хора. Целта на безплатните измервания, организирани от Sanofi България, е да предостави възможност за профилактика на здравите и контрол на заболяването на хората с диабет, увеличавайки достъпа до здравни грижи в малки и големи градове. На 20 ноември предстоят изследвания в Кричим, а на 24 ноември в Панагюрище.
Първи симптоми на диабета
Ранното диагностициране ограничава тежките усложнения при болните, затова е много важно да се познават първите симптоми на диабета. Най-често срещаните симптоми са: често уриниране, силна жажда и чувство на глад. Освен общите симптоми се наблюдават и специфични за всеки от двата типа диабет. При захарен диабет тип 2 голяма част от пациентите нямат никакви признаци в продължение на години. Повечето от тях са с наднормено тегло или затлъстяване, с натрупване на мазнини, предимно в областта на корема. Симптоми за заболяването могат да бъдат непрекъснатата умора, трудно заздравяващите рани и гениталните инфекции. Заболяването захарен диабет тип 1 започва рязко и драматично. При него повечето пациенти са с поднормено или нормално телесно тегло. Ранните симптоми при него са неестествена загуба на тегло, непрекъсната умора, нарушение на зрението и кожни и генитални инфекции.
Захарният диабет е едно от най-разпространенитe социално значими заболявания. По данни на Международната диабетна федерация (IDF) с тази диагноза живеят над 415 млн. души (т.е. всеки 11-ти човек по-света) имат диабет, но близо половината от тях са недиагностицирани. Статистиката показва, че през 2015 г. на всеки 6 секунди някъде по света някой е умирал от диабет. В България по данни на IDF броят на хората с диабет на възраст между 20 и 79 години е над 450 000*.
*http://www.diabetesatlas.org/across-the-globe.html
За Санофи
Sanofi е глобална биофармацевтична компания, отдадена да подкрепя хората по време на техните здравни предизвикателства. Ние предпазваме от заболявания чрез ваксините ни, предоставяме иновативни лечения за да победим болката и улесним страданията. Ние сме едновременно до хората, страдащи от редки заболявания, както и до милионите пациенти с дългогодишни хронични заболявания. С повече от 100 000 служители в 100 държави, Sanofi трансформира научните иновации в здравни решения по света.
Компанията е лидер по продажби в България, като заема 4-то място и 3-то място сред иновативните компании в страната. Структурата на Sanofi включва пет глобални бизнес направления: „Диабет и сърдечно-съдови заболявания“, „Лекарства Обща медицина и бързоразвиващи се пазари“, „Sanofi Genzyme“, „Sanofi Pasteur“ и „Лекарства без лекарско предписание“. В България Sanofi се стреми да повиши качеството на живот на българите, осигурявайки достъп до иновативни здравни терапии и предлагайки диверсифицирано портфолио от фармацевтични продукти.