Новият Audi A7 Sportback отразява в особена степен новия стилистичен език на марката Audi, продължавайки линията, заложена в концептуалните студии prologue. Със своите прогресивни форми спортното купе с четири врати демонстрира нови стандарти във висшия клас. Моделът е въплъщение на новата интерпретация на класическия Gran Turismo - с динамична линия в дизайна, последователни мерки за цифровизация, спортно поведение на пътя и гъвкава концепция на вътрешното пространство.
Динамика в най-красивата форма - външният дизайн на модела
Предната решетка Singleframe, която тук е по-широка и по-ниска от тази на Audi A8, тесните предни светлини, самоуверено оформените въздушни отвори и ниската, плоска предна част на каросерията открояват ярко спортния стил на модела Gran Turismo. Светлините се предлагат в три версии.
Audi A7 Sportback е истинска атлетична скулптура с издължен капак на двигателя, дълго междуосие и къси надвеси на каросерията. Добре изразените контури акцентират върху колелата с диаметър до 21 цола и напомнят за quattro гените на марката Audi. Именно това генетично наследство е в основата на пропорциите на каросерията на новия модел. Силуетът се определя от динамичната линия на покрива, която се снижава рязко към задната част.
Както и при предшественика на модела, задната част на каросерията е скосена. Дългият капак на багажника завършва с ясно изразен, извит ръб, от който при скорост над 120 км/ч автоматично се показва вграденият спойлер. Задните светлини са съставени от 13 вертикални сегмента и са придружени от характерната за всички върхови модели в гамата на Audi плоска светлинна лента. Прогресивният външен дизайн на новия Audi A7 Sportback е до голяма степен лишен от хромирани елементи. Палитрата външни лакови покрития предлага избор от 15 цвята, осем от които са изцяло нови. Допълнително предлаганият пакет външно оборудване S line придава още по-силен характер и финес на външния вид с модификации на радиаторната решетка и предните отвори за въздух, на праговете, както и на предния и заден дифузор, изпълнени в блестящо черно и с по-силно изразени форми.
Концептуален дизайн в серийна форма - вътрешното пространство
Интериорът на новия модел обединява по уникален начин дизайна и технологиите, а вътрешността на купето на новия Audi A7 Sportback впечатлява сетивата с футуристичната атмосфера на луксозен салон. Хоризонталните линии и елегантното арматурно табло осигуряват усещане за просторна атмосфера, а централната конзола е ориентирана към водача, подчертавайки спортния характер на новия Gran Turismo. Допълнително предлаганият пакет индиректно осветление очертава контурите и нежно подчертава пространството в интериора.
Горният екран с 10,1 инча е ориентиран към водача и напълно се слива с таблото в изключено състояние на екрана. Потребителският интерфейс се показва на екрана веднага след отваряне на автомобила, а структурата му е изчистена и стегната, като цялото съдържание на екрана може да се отчете от водача с лекота.
Пълна свързаност за повече удобство и безопасност
Със своята пълна комуникационна свързаност, новият Audi A7 е перфектно подготвен за пътешествия на дълги разстояния. Новият Gran Turismo се отличава със същото високо ниво на оборудване с информационно-развлекателни възможности и комуникационна свързаност като флагмана Audi A8 и е в състояние да запамети в индивидуални потребителски профили предпочитаните настройки на до седем водача. На подробна персонализация подлежат до 400 параметъра. Сред допълнителните възможности са информацията за пътните знаци и за опасности на пътя на основата на Car-to-X услугите, използващи колективната база информация и изкуствен интелект, натрупани на принципа на кошера в мрежата от всички автомобили с марката Audi.
Интелигентност и удобство - системите Audi AI
С бутона AI водачът включва системата за дистанционно паркиране Audi AI remote parking pilot и системата за дистанционно гариране Audi AI remote garage pilot, която ще бъде на разположение на клиентите по-късно през 2018 година. Системите са в състояние да маневрират A7 Sportback напълно самостоятелно на влизане и излизане от паркоместа или гаражи. Водачът може да излезе от автомобила, преди да стартира функцията чрез приложението myAudi на своя смартфон. Централният управляващ модул на системите за асистенция на водача (zFAS) синтезира и анализира данните благодарение на система от сензори с цел непрекъснато изчисляване на заобикалящата среда и генериране на цифрова реалност, на основата на която се извършват съответните маневри. В зависимост от нивото на оборудване на конкретния автомобил на борда може да има пет радарни сензора, пет видеокамери, 12 ултразвукови датчици и лазерен скенер.
Освен със системите Audi AI, новият A7 Sportback разполага с общо 39 на брой системи за подпомагане на водача, служещи за негово улеснение. Те се делят на три пакета - за паркиране Audi AI, City Assist с новата функция за подпомагане при напречен трафик и Tour assist. Последният пакет включва функции като асистента за енергийна ефективност, който подпомага водача в постигането на стил на шофиране с минимален разход.
Динамика на пътя и комфорт на дълги разстояния - ходовата част
Голяма част от конструкцията на предния и задния мост е изцяло нова разработка. Големите колела (с диаметър до 21 цола и размер на гумите до 255/35) с подобрен комфорт на търкаляне са сполучливо съчетани със спирачна система с фиксирани алуминиеви апарати и дискове с диаметър до 400 милиметра. Клиентите на модела могат да избират между четири основни вида окачване - конвенционално със стоманени пружини, спортно окачване с намален с 10 милиметра клиренс, окачване с електронен контрол на работата на амортисьорите и система на адаптивно пневматично окачване с автоматичен контрол на клиренса.
Последното нововъведение в областта на ходовата част е системата за динамично управление на всички колела. На предния мост командите от страна на водача се усилват посредством вълнова предавка, а на задния се използва винтов предавателен механизъм, който може да отклони колелата до 5 градуса. При ниска скорост на движение те насочват задните в противоположна посока на предните колела, за да увеличат допълнително маневреността на голямото спортно купе - например при паркиране или шофиране в градски условия.
Мащабна електрификация - системата за задвижване тип мек хибрид гарантира по-висок комфорт и енергийна ефективност
Всички двигатели, използвани в A7 Sportback, се предлагат серийно с нова мека хибридна система (MHEV), която спомага за постигане на енергийна ефективност на задвижването. За целта при двата V6 двигателя се използва 48-волтова основна електрическа система. Ремъчният стартер-алтернатор BAS (Belt Alternator Starter) е съчетан с литиево-йонна акумулаторна батерия и постига рекуперация до 12 кВт излишна енергия при спиране. При скорост на движение между 55 и 160 км/ч, новото спортно купе с четири врати може да се движи по инерция на свободен ход с отцепен силов тракт и изключен двигател, след което да се рестартира бързо и ефективно чрез BAS.
Функцията старт-стоп е значително разширена и сега се активира при 22 км/ч. На основата на данните от серийно инсталираната фронтална видеокамера, в режим на престой на светофар или в натоварен трафик двигателят се рестартира превантивно в момента, в който превозното средство отпред потегли. При шофиране в реални пътни условия, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра пробег.
Новият Audi A7 Sportback ще дебютира на пазара във версия с двигател 3.0 V6 TFSI. Сдържаният като звук V6 турбодвигател развива максимална мощност 250 кВт (340 кс) и максимален въртящ момент от 500 Нм. Спортното купе с четири врати ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди и постига максимална скорост от 250 км/ч. В условията на цикъла NEDC базовата версия на Audi A7 55 TFSI изразходва средно 6,8 литра гориво, което съответства на емисии на CO2 в размер на 154 г/км. Агрегатът 3.0 TFSI е съчетан със седемстепенна трансмисия S tronic. Системата за задвижване quattro използва ефективната ultra технология, която включва задвижването на задните колела, когато е необходимо. Скоро след началото на производството, гамата на новия модел ще бъде допълнена с още бензинови и дизелови шест- и четирицилиндрови двигатели.
Концепцията на каросерията - спортно купе, седан и комби Avant в едно
Концепцията на вътрешното пространство на A7 Sportback впечатлява с повече простор и по-удобно настаняване на всички в купето въпреки динамичната линия на покрива. В сравнение с предишния модел, дължината на вътрешното пространство е нараснала с 21 милиметра. Широчината на отвора на багажника също е увеличена в сравнение с предшественика на модела и вече достига 1 050 милиметра, а предните седалки вече предлагат функции за вентилация и масаж. Каросерията на новия модел, изпълнена като стоманена и алуминиева композитна конструкция, е ключов фактор за постигане на по-добро поведение на пътя и повишен комфорт.
Подобреният панорамен стъклен покрив с големи прозрачни елементи изпълва вътрешното пространство с повече светлина, а системата за отопление на челното стъкло и чистачките с вградени дюзи са допълнителни възможности, създаващи още по-голямо удобство.
Въпреки забележителната динамична линия на каросерията, минималният капацитет на багажното пространство достига 535 литра и може да бъде увеличен до 1390 литра със сгъване на задните седалки.
Новият Audi A7 Sportback се произвежда в завода на Audi в германския град Некарсулм и ще дебютира на пазара в Германия в края на месец февруари 2018 година.