И за да си пилот във Ф1, пак ти трябва учебник

И за да си пилот във Ф1, пак ти трябва учебник

Брендън Хартли ще осъществи дебюта си във Формула 1 този уикенд с Торо Росо в САЩ, а за това разбира малко повече от седмица преди самото състезание. Хартли бе извикан на пожар заради ангажимента на Пиер Гасли в Япония и тазгодишният победител от "24-те часа на Льо Ман" "навлиза" възможно най-бързо в новия си автомобил.

Въпреки че като дългогодишен пилот на Porsche Хартли има значителен опит, за да караш във Формула 1 ти трябват и определени познания и подготовка: "Веднага, когато стана ясно, че ще карам на "Остин", от Торо Росо ми дадоха наръчник на пилота, който е около 50 страници. Трябва да науча всички режими на автомобила, настройките на волана. Имам четири часа тестове преди квалификацията и ще се радвам да мисля, че това ще ми бъде достатъчно, за да бъда бърз".

27-годишният пилот имаше възможността да изпробва болида в симулатора на тима в базата в италианския град Фаенца: "Това ще бъде сериозна стъпка напред. За последен път бях в болид от Формула 1 преди шест или седем години", допълни Хартли, който бе официален резервен пилот на Ред Бул през 2009-а и 2010-а и записа един тест за Ред Бул през 2008-ма и два за Торо Росо през 2009-а. Той също така взе участие в теста за млади пилоти на "Маникур" през 2012-а с Мерцедес.

Не се знае каква е сумата, която тимът ще плати на Хартли, но се очаква той да стане най-скъпоплатеният спортист в родната си Нова Зеландия.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички