Третият основен претендент за титлата доскоро - пилотът на Yamaha Маверик Винялес - напредна от 14-ата позиция, от която стартира, до осмата и за по-голямата част от състезанието остана на нея, като в крайна сметка финишира девети. Съотборникът му - Валентино Роси пък катастрофира още в началните етапи на състезанието, докато държеше седмо място. Инцидентът му стана отново на завой номер 8, където вчера претърпя първото си падане след счупването на крака си. Доктора се размина без контузия този път и дори помогна на маршалите да изправят мотора му.
Стартиралият обещаващо от полпозишън Йоан Зарко изгуби предимството си още на старта, а Данило Петручи със сателитен Ducati успя да се качи на подиума с третата си позиция. Впечатляващо състезание направи и дуото на Suzuki, което кара с нови аеродинамични елементи - Андреа Яноне финишира четвърти, а новобранецът този сезон в кралския клас Алекс Ринс - пети - най-доброто състезание за сезона и за двамата.
С чудесен старт Маркес поведе колоната, докато Зарко се смъкна до четвъртата позиция, изпреварен още от Хорхе Лоренсо и Данило Петручи – със заводски и сателитен Ducati. Андреа Довициозо пък само в рамките на една обиколка напредна от деветата на петата позиция, като напредък регистира и Винялес – с цели шест позиции.
Преди края на втората обиколка Петручи поведе пред Лоренсо, който имаше изключително лоша обиколка и заради нея бе изпреварен от над петима пилоти. И докато пилотите на КТМ, които имаха най-добрата си квалификация за сезона, бяха избутани от топ 10, място все по-напред си пробиваха тези на Suzuki.
Довициозо изпревари Зарко и се залепи зад Маркес в третата обиколка. Първият катастрофирал бе сателитният пилот на Honda Кал Кръчлоу, който след инцидента мина през бокса и излезе на пистата с нова машина. За съжаление обаче обиколки по-късно темпераментният британец падна отново. Съдбата му още в ранната фаза на състезанието последва Валентино.
При 18 оставащи обиколки разликата между Петручи, Маркес и Довициозо бе едва около 0.6 секунди, като Маркес успя да изпревари Петручи 12 обиколки преди финала, а веднага след това Довициозо направи същото.
Шест обиколки преди финала Довициозо записа най-бързата обиколка в състезанието – 1:56.568 минути и секунди по-късно изпревари Маркес. След това лидерската позиция бе сменяна многократно, и то с опасни и агресивни маневри от страна и на двамата. Последната обиколка бе започната с лидер Марк Маркес, но той бе сменен в последния сектор – четири завоя преди карирания флаг - в спиращо дъха шоу за зрителите на "Мотеги".
Пълните резултати от ГП на Япония вижте ТУК
Топ 5 в генералното класиране на MotoGP 3 кръга преди края на сезона:
1. Марк Маркес (Honda) - 244 т.
2. Андреа Довициозо (Ducati) - 233 т.
3. Маверик Винялес (Yamaha) - 203 т.
4. Дани Педроса (Honda) - 170 т.
5. Валентино Роси (Yamaha) - 168 т.