“Лейвър къп” показа на всички как трябва да изглежда “Купа Дейвис”
“Лейвър къп” показа на всички как трябва да изглежда “Купа Дейвис”
25 сеп 2017 | 14:14
5358
0
“Лейвър къп” може да е само демонстративен турнир по тенис, но със сигурност прикова вниманието на феновете в световен мащаб не просто защото Рафаел Надал и Роджър Федерер играха в един отбор (и на двойки), а и заради самия външен вид на мачовете - с високотехнологична обработка на осветлението и качеството на картината от залата, която направи състезателите да изглеждат като герои от компютърна игра.
Прегръдката между Надал и Федерер след триумфа на Отбора на Европа ще се запечата в съзнанието на привържениците на спорта, но по-важното ще бъде чиновниците от Международната тенис федерация (ITF) да са погледали малко от събитието в Прага, за да почерпят добра практика за “Купа Дейвис”.
“Купа Дейвис” в момента е като аналогов сигнал в дигиталната ера, прави сравнение “Гардиън” в анализ. Единствено от морална гледна точка това събитие все още има някакво значение - заради гордостта от това да представяш страната си в 117-годишен турнир. И толкова.
“Лейвър къп” бе атрактивен и заради по-краткия формат на мачовете - вместо трети сет се играеше шампионски тайбрек. А през август чиновниците в ITF не пожелаха дори да намалят формата на “Купа Дейвис” и гласуваха “против” въвеждането на трисетови двубои. А интересът се генерира от това и от присъствието на големите звезди - т.нар. “Голяма четворка” редовно пропуска мачовете за “Купа Дейвис”, като е събитие ако изобщо някой от топ 10 реши да се включи в двубоите на страната си.
Само два пъти в историята някои от “Голямата четворка” са играли един срещу друг, и то за последно през 2009 година.
Когато се заговори пък за създаване на Световна купа по тенис, от ITF обявиха само, че те със своята “Купа Дейвис” са всепризнати за организатори на най-престижното отборно събитие. Нищо че то отдавна е загубило от престижа и блясъка си, защото никой от тези чиновници не се пита какво искат феновете, какво искат играчите, какво искат телевизиите и какво искат спонсорите.