Отборът на Мерцедес във Формула 1 постигна рекордни резултати по време на динометрични тестове във фабриката на отбора. Последната версия на M08 EQ Power+ турбо хибридната задвижваща единица е достигнала до 50% термична ефективност. Този резултат означава, че това е най-ефективният състезателен двигател в историята. Термичната ефективност се превърна в основен фактор при разработката на състезателни двигатели във Формула 1 след налагането на ограничение до 105 кг използването на гориво за едно състезание.
Все още тези 50% термична ефективност не са постигнати в реални условия на пистата, но се очаква това да се случи до края на тази година. За сравнение старите V8 двигатели с атмосферно пълнене достигаха до едва 29% термична ефективност в края на развитието си. През 2014 г. - първата година от новата турбо ера, Мерцедес постигнаха 44% ефективност и оттогава никой от останалите производители не е успял да ги догони.
Последното развитие на двигателя на Мерцедес генерира 109 кс повече от първата версия през 2014 година, изгаряйки същото количество гориво. От Мерцедес се похвалиха, че подобни мощности са постигани във Формула 1 за последно през далечната 2005 година при пика на V10 двигателите, но с цената на двойно повече изразходено гориво.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg