Днес на полярния кръг, утре вече в Южна Африка, а за финал и няколко обиколки на Нюрбургринг: изпитанията на динамиката на управлението на наследника на актуалното BMW X5 са едновременно тежки тестове и проверка на многостранната функционалност. В рамките на развойния процес към серийно производство новото Sports Activity Vehicle (SAV) преминава през изключително интензивна и разнообразна тестова програма. Тя отвежда прототипите на новото BMW X5 през всички климатични зони на света до най-разнообразни и предизвикателни терени, където своите качества трябва да докаже най-вече изцяло новоразработеното окачване.
Като първият високопроходим, който впечатлява с типичната за марката радост от шофирането както по междуградски пътища с много завои, така и по дълги магистрални отсечки, BMW X5 от първо поколение още преди близо две десетилетия поставя основите на напълно нова категория автомобили Sports Activity Vehicles. При бъдещото, четвърто поколение на модела всестранният талант ще бъде разгърнат още по-силно. Това става възможно благодарение на въвеждането на нови системи на окачването, които за пръв път ще се предлагат за BMW X модел и са отчасти уникални в сегмента. Така например новият офроуд-пакет предлага впечатляващата комбинация между висок комфорт на возене на пътя и възможност с натискане на бутон настройките на автомобила да бъдат адаптирани перфектно към разходки извън пътя. Сняг, пясък, скали или чакъл – новото BMW X5 е готово с перфектните настройки на задвижването и окачването за всякаква настилка.
Увереността, с която новото BMW X5 ускорява, завива и спира при всички тези условия, се демонстрира от прототипите в зимният тестов център в Арйеплог, Швеция, макадамовите трасета в Южна Африка, както и пустинните и покрити с пясъчни дюни местности в САЩ. Понякога автомобилите се движат при постоянни минусови температури, понякога са посрещани от изгаряща жега. Те трябва да се справят както с екстремно сухия въздух в планините, така и в тропическа влага и кални участъци. И тъй като това са само фрагменти от неподражаемия характер на автомобила, също толкова важни са и настройките, направени на тестовите полигони на BMW Group в Мирамас, Южна Франция, на високоскоростното трасе в Таладега в Алабама, САЩ, както и на състезателната писта Нюрбургринг в Германия. Натрупаните там данни показват, че новото BMW X5, особено с Адаптивното М окачване Professional и също предлаганото за пръв път Интегрално активно кормилно управление, отговаря на най-високите изисквания по отношение на пъргавината, прецизността, увереността и комфорта.