През втората половина на 2018 година Kia ще представи първия си дизелов "мек" хибрид с 48V електрическа система. Новото задвижване EcoDynamics+ ще редуцира нивото на вредни емисии CO, като подпомага ускорението с електрическа мощност, осигурена от 48V батерия и стартер-генератор.
Следвайки стратегията на Kia да създава иновативни и достъпни за широк кръг от потребители автомобили, технологията EcoDynamics+ тип "мек хибрид" предлага несравнимо предимство при съотношението между разходи и ефективност в сравнение с възможностите на "пълните" хибриди. Компактната форма на компонентите означава, че технологията може да бъде интегрирана във вече съществуващи конструкции на автомобили и задвижващи агрегати без да бъде оказано негативно влияние върху практичността на превозните средства.
48V система тип "мек" хибрид е първата нова технология, която ще бъде лансирана като част от стратегията на Kia за електрификация на моделната гама до 2025 година. С представянето на 48V задвижване Kia ще стане първият производител, който ще предложи на клиентите си класически хибрид, plug-in хибрид, 100% електромобил и 48V задвижваща технология. Kia планира да лансира 16 модела с високотехнологично задвижване до 2025-а, между които 5 нови хибрида, 5 plug-in хибрида, 5 електромобила и нов модел с горивна клетка (от 2020 г.).
Задвижващата система EcoDynamics+ тип "мек" хибрид ще позволи на Kia да предложи на клиентите си по-екологични дизелови модели. Въвеждането на технологията за дизелов "мек" хибрид е част от международната политика на компанията за подобряване на горивната ефективност и намаляване на вредните емисии в цялата моделна гама.
Дизеловата технология "мек" хибрид включва компактна 0.46kWh 48V литиево-йонна батерия и стартер-генератор (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). Чрез електронен контрол на MHSG и инвертора системата превключва между двата режима – "мотор" и "генератор", напълно неусетно за водача. Свързаният посредством ремък с коляновия вал стартер-генератор при ускорение произвежда до 10 kW електрическа мощност като по този начин намалява натоварването на дизеловия двигателя в режим "мотор" и редуцира нивото на вредни емисии. В режим "генератор" системата съхранява кинетична енергия от автомобила при отнемане на газта на включена предавка и натискане на спирачките, и използва енергията за презареждане на батериите.
Задвижващата система е проектирана, за да осигурява по-висока ефективност на двигателя с вътрешно горене, като използва електрическа енергия, предавана и рекуперирана незабележимо за водача.
Системата е управлявана от високотехнологичен Electronic Control Unit (ECU), който изчислява най-ефективния начин за използване на наличната енергия и извършва автоматично пренастройване спрямо останалия в батериите заряд.
Енергията от батериите може да бъде използвана и за новата функция Moving Stop & Start. Ако в батерията има достатъчно енергия, двигателят с вътрешно горене се изключва автоматично при намаляване на скоростта или при спиране. След това MHSG може напълно незабележимо да рестартира двигателя с вътрешно горене във всяка ситуация – необходимо е единствено водачът да натисне газта.
В зависимост от автомобила, 48V батерия ще бъде монтирана под багажника, за да окаже минимално влияние върху неговата практичност и вместимост. А тъй като MHSG бива интегриран в двигателя, свързан с него чрез ремък за коляновия вал, почти няма нужда от промени в моторния отсек. Адаптацията на MHSG означава, че размерите на конвенционалния стартер могат да бъдат намалени и той да бъде използван основно за студени стартове при ниски температури. Зарядът на 48V батерия в повечето случаи помага за стартиране на двигателя.
Дизеловата задвижваща система за "мек" хибрид EcoDynamics+ е съвместима както с ръчни, така и с автоматични скоростни кутии, и e подходяща за предно, задно и 4х4-задвижване. EcoDynamics+ ще бъде адаптирана и за бензинови двигатели.