Пилотът на Ферари Себастиан Фетел направи много силно състезание, не се предаде до последната обиколка под натиска на пилотите на Мерцедес и спечели много ценна победа в днешната Гран При на Бахрейн. Четирикратният световен шампион избра алтернативна стратегия, която в крайна сметка се оказа правилна, и до финала не позволи на Валтери Ботас от Мерцедес да го изпревари.
Така Валтери остана втори и изпусна много сериозен шанс да стигне до победата още във втория кръг от сезон 2018 във Формула 1. На третата стълбичка от подиума се качи съотборникът на финландеца в Мерцедес Люис Хамилтън. Световният шампион стартира от девето място и се надяваше само на груба грешка от страна на Фетел, за да има шанс за атака на първото място.
Така Валтери остана втори и изпусна много сериозен шанс да стигне до победата още във втория кръг от сезон 2018 във Формула 1. На третата стълбичка от подиума се качи съотборникът на финландеца в Мерцедес Люис Хамилтън. Световният шампион стартира от девето място и се надяваше само на груба грешка от страна на Фетел, за да има шанс за атака на първото място.
Кими Райконен не успя да се възползва от доброто представяне на Ферари и отпадна от днешната надпревара. Причината беше груба грешка по време на смяна на гуми в бокса, където механиците се забавиха със задна лява. Финландецът обаче потегли, без да разбере за това, и удари силно един от механиците, който по-късно бе приет в болница. Веднага на Райконен бе наредено да спре явно заради вече развитата гайка на въпросната джанта, което означаваше и край на състезанието в Бахрейн за него.
На старта Фетел удържа лидерството си след излизането от първи завой, но атаката на Ботас завърши с изпреварване на втория Райконен. От девета позиция Хамилтън не направи рисковани атаки и предпочете да се предпази от удар.
От Ферари решиха да извикат Себастиан за влизане в бокса в момент, в който Валтери беше намалил преднината му до две секунди. Така Ботас пое лидерството и остана на пистата още две обиколки. След като финландският пилот на Мерцедес се върна на пистата, Фетел вече беше отворил разлика от осем секунди с меките гуми на Пирели.
Стратегията на Ферари с два стопа бе променена на един и Фетел трябваше да започне да пази гумите си с надежда те да издържат до финала. При добре изпълнена такава стратегия това елиминира шансовете на Хамилтън за победа и основният претендент за първото място остана Ботас.
В последните десет обиколки меките сликове на Фетел започнаха да губят сериозно от сцеплението си. Въпреки това четирикратният световен шампион правеше и невъзможното да удържи преднината си, като вече беше останал на пистата близо двойно повече обиколки от това, което предвиждат от Пирели.
В оставащите обиколки до финала Валтери успя да се доближи и да влезе в DRS зоната на Фетел и пробва две атаки, които обаче така и не успя да завърши след дребни грешки при спиране. Това даде глътка въздух на Себастиан, който не допусна и най-малката неточност, с което защити лидерската си позиция и грабна победата.
Лоша вечер за отбора на Ред Бул, след като и двата им болида отпаднаха. Макс Верстапен прекрати участието си, след като се удари с Хамилтън в борба за позиция. На младия холандец се наложи да мине през бокса, но малко по-късно му бе наредено да спре заради открит проблем в диференциала, причинен от удара с болида на Мерцедес. Обиколка по-късно и другият пилот на Ред Бул Даниел Рикардо отпадна след техническа повреда.
Голямата изненада днес поднесе Пиер Гасли от отбора на Торо Росо, който пилотира на много високо ниво и успя да финишира четвърти. Зад него пети остана Кевин Магнусен от Хаас, следван от шестия Нико Хюлкенберг от Рено.
Пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Стофъл Вандоорн се възползваха от отпаданията на пилоти пред тях и успяха да класират и двата болида на британския отбор в топ десет. Испанецът финишира седми, а новият му съотборник Вандоорн осми. Последните точки грабнаха с деветото си място Маркус Ериксон от Заубер и десетият Естебан Окон от Форс Индия.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg