Пълен контрол (тест на Bridgestone Turanza T005)

Пълен контрол (тест на Bridgestone Turanza T005)

Много често забравяме за гумите на автомобила си, сякаш не съществуват и други сили трябва да отговарят да стигнем без проблеми там, за където сме тръгнали. Има и хора обаче, за които гумите са най-важното нещо, и започват с обслужването на колата си първо с тях. Правят го, защото осъзнават, че гумите са онези основни четири опорни точки, които с контактната си площ с размер на дланта ни първи свързват автомобила с асфалта.

Близо до вечния италиански град Рим има огромен тестов комплекс с над четирикилометров овал за изпитания с висока скорост на нови гуми и още няколко малки писти, симулиращи в реални условия живота на една гума. Там се раждат продуктите на Bridgestone, които се разработват с основната цел да осигуряват сигурност, комфорт и представяне, което клиентите им очакват от висок клас гуми. Веднага приехме поканата на японския производител да видим с очите си това интересно място и сами да се уверим, че в разработването на една нова гума отиват часове работа както в завода, така и на пистата.

На трасето ни посрещна пилотът Стефано Модена. Не го очаквахме и първоначално не го познахме. Поостарял е от годините във Формула 1, в които сме го гледали по телевизията как се бори по пистите с над 80 старта за отборите на Брабъм, Тирел и Джордан през 90-те години. Когато седна зад волана обаче, от седалката до него видяхме целия опит, натрупан през дългата му състезателна кариера.



Ние също успяхме да тестваме новата лятна гума Turanza T005 на Bridgestone, след като преди това разбрахме на какво е способна в ръцете на Стефано Модена. Преди това от инженерите и всички хора, работили по гумата, вихдяме насоките, събрани от проучвания на пазара, по които те са създали новата Turanza T005.

Основните фактори са представянето на мокро, удължаване на живота или пробега, и осигуряването на по-добър разход на гориво. Голямо впечатление прави стабилността на пистата с различни автомобили, обути с Turanza T005, при тестове до краен предел на сцеплението и при постоянно наводнявания от системата на трасето асфалт. Гумите "държат" здраво и осигуряват стабилност при автомобили със задно предаване от луксозния клас и не позволяват изпадане в недозавиване на автомобили с предно предаване от средния клас.



Така първото обещание за високо ниво на сцепление при мокри условия, дадено ни от инженерите и създателите от Bridgestone на новата Turanza T005, бе проверено в реални условия на пистата. За удължения пробег и подобряването на разхода на гориво нямаше как да проведем тестове, защото трябваше да останем за още седмица в Рим. Можем обаче да се доверим на официалните тестове, проведени и сертифицирани от TÜVи SÜD - един от най-уважаваните независими институти за автомобилно тестване в Европа.

Според тях Turanza T005 предлага най-доброто ниво на сцепление в директното сравнение срещу преките конкуренти в най-високия А-клас при мокра настилка, много добро представяне при тестовете за икономия на гориво и пробег.

Накрая от Bridgestone ни разказаха, че подобренията при Turanza T005 в тестовете в сравнение със стария модел Turanza T001 EVO са с около 10% по-дълъг живот на износване, по-добрата икономия, значително подобрено представяне в завои и спиране както на мокра настилка, така и при сух асфалт.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички