Не е никак лесно да се състави добра четворка в бобслея, особено ако идваш от страна, която прекарва зимните месеци за северното полукълбо на плажа. Но на един австралиец - Хейдън Смит, му се получава да събере двата свята.
25-годишният гражданин на Сидни прекарва половината от годината като счетоводител, а в другата част от времето си продава плажни костюми и чанти, но с цел - за да финансира отбора си по бобслей.
Смит основава компанията "Банана Хамъкс" през 2014 година с предмет на дейност онлайн-продажба на мъжки комплекти на Спийдо. Той добави, че парите, които са спечелени, са имали решаващо значение за участието на отбора в Пьончан в мъжкия бобслей. Но не плаче, че държавата не го финансира за хобито му.
"Това беше нещото, което ме държеше да бъда над водата в това дълго пътуване, заяви Смит днес след последната тренировка. Повечето от шейните, с които хората дойдоха тук са на стойност 100 000 евро за четворен боб. Ние нямаме тези пари. Основно се самофинансираме, а също така получаваме и малка помощ от Австралийския олимпийски комитет, което е доста сериозна помощ за отбор като нашия и за нашата федерация. Ние сме наистина малък отбор. Целият наш бюджет е част от бюджета на големите отбори."
Спортистът, който работи реално на две места, за да осигурява участието си на Зимната олимпиада, все още отговаря и на уебсайта на компанията за онлайн-продажби на бански. Той е спирача на отбора, а останалите трима в екипа са Лаклън Рейди, Дейвид Мери и Лукъс Мата, който е пилот.
"Когато имам тренировка, пращам съобщения на майка ми и баща ми, за да работят в сайта и да правят продажби. Знам, че е странно, но ние четиримата работим като отбор и смятам, че можем да постигнем нещо. Води ни олимпийският дух, емоционално отбелязва Хейдън, чийто боб се класира 19-и от 23 шейни в последната тренировка с време от 50.64 секунди.
Иначе и четиримата бобслеисти от Австралия носят банските костюми и шапки на Банана Хамъкс по време на свободното време в басейните и в сауната в ПьонгЧанг. Останалите от отбора се шегуват с Хейдън Смит, че ако проекта "Банана Хамъкс" започне да продава и в чужбина след като Олимпиадата завърши, след четири години те може и да бъдат дори още по-богати.
"Надяваме се, че ще извадим нова гама с нови дизайни и ще отидем и на следващата Олимпиада, казва Смит, малко по-предпазлив от другите. Има много момичета, които питат за дамски модели. Но все още не мога да намеря име, което да сложа на дамската колекция. Може би кокосови или манго хамъкс, кой знае, ще видим, завършва австралиецът.
Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.