Гамата печеливши състезателни мотоциклети YZ на Yamaha е сред доминиращите сили в мотокрос състезанията в продължение на пет десетилетия. След спечелването на своя първи шампионат World MX през 1973 г. YZ на Yamaha са побеждавали във всяка една основна международна категория.
Като се състезава и печели на най-високо ниво, компанията е натрупала несравним опит при конструкцията на кросови мотоциклети, което позволява на инженерите на Yamaha да разработят едни от най-революционните технологии за двигатели и шасита за моделите YZ.
Компанията Yamaha винаги е вярвала в достъпността на офроуд карането за мотоциклетисти от всякаква възраст - от предучилищна възраст и нагоре - и компанията беше един от първите производители, разработващи специално предназначени модели за мотокрос и отдих за пазара за младежи. Днес Yamaha предлага една от най-безупречните гами офроуд мотоциклети, които са предназначени за всеки - от напълно начинаещи до опитни професионалисти.
През 2018 г. се предвижда пускането на пазара на напълно новия модел YZ65, един от най-вълнуващите и технологично усъвършенствани състезателни мотоциклети за младежи от много години насам. С чисто нов двигател и шаси, както и с вдъхновения от YZ450F стил, моделът YZ65 от 2018 г. потвърждава пълния ангажимент на Yamaha към мотокрос сцената за младежи - отправната точка за бъдещи шампиони.
Yamaha вече предоставя идеална стъпка нагоре от мотоциклетите за деца PW50 и TT-R: YZ65 открива прекрасния свят на мотоциклетизма за по-млади водачи и техните семейства, като осигурява на бъдещите шампиони идеалното въведение към мотокроса. Като започват с част от най-доброто оборудване, водачите на YZ65 ще могат да постигнат своя истински потенциал на пистата и благодарение на наличността на допълнителни мотоциклети YZ и също така програмата за подкрепа на мотоциклетисти bLU cRU на Yamaha, мотоциклетистите могат да стартират своята кариера и да напреднат в класирането, за да достигнат до върха в мотокрос състезанията.
С представянето на модела YZ65 всеки може да започне като професионален мотоциклетист.
Новият модел YZ65 се задвижва от новоразработен 65-кубиков 2-тактов двигател с водно охлаждане, който се възползва от създадена за състезания индукционна система на пластинчатия клапан на картера, което гарантира отлична и мигновена реакция на дросела в целия диапазон на мощността и също така цифрова система CDI, осигуряваща прецизна искра и помага при наблюдението на оборотите на двигателя.
Yamaha е лидер в индустрията в конструкцията на клапани за мощност, а смукателният отвор на YZ65 е оборудван с механична Система на Yamaha за оптимизиране на мощността (YPVS), която осигурява плавна промяна на изходната мощност и помага за оптимизиране на въртящия момент за по-голяма производителност при ниски до средни обороти. 6-степенна трансмисия с гладко превключване осигурява на водача на YZ65 възможност да се представя максимално добре на различни писти.
С осигурена плавна и лесна за използване мощност със състезателна производителност водачите на YZ65 и техните родители могат да са уверени, че това е един от най-издръжливите и надеждни модели в категорията. Това се гарантира чрез използването на компактен радиатор с висок капацитет, който включва оптимизиран маркуч за осигуряване на максимална ефективност при охлаждане дори при най-тежките условия на каране.
За да позволят на водачите на YZ65 да се възползват максимално от високата производителност на новия двигател, разработчиците на Yamaha са създали напълно нова полудвойна шарнирна рама с подвижна алуминиева подрама и леко алуминиево люлеещо се рамо, което осигурява леко и стабилно управление с лесна подвижност.
Компонентите на това шаси са подобрени и с 60/100 14" предни и 80/100 12" задни гуми. Моделът YZ65 се доставя стандартно със спортни вълнообразни спирачни ротори, които са по-леки от обикновените и предлагат подобрено действие на самопочистване при замърсени условия.
За изключително управление и ефективно справяне с неравностите новият YZ65 е оборудван с висококачествени 36 mm предни вилки KYB, които осигуряват чувство за стабилност в предната част за уверено завиване. Предлагайки пълно регулиране, тази състезателна предна част може лесно да се конфигурира, за да подхожда на различни условия на пистата и стилове на каране.
Алуминиевото люлеещо се рамо и системата на задното окачване monocross осигуряват плавно и стабилно каране и са предназначени за високо ниво на удобство при каране. Окачването без връзка намалява изискванията за редовна поддръжка, а системата е предназначена да предотвратява подпирането отдолу върху най-тежките терени, което позволява на мотоциклетиста да поддържа пълен контрол.