Главният инженер на двигателите Мерцедес Анди Кауъл настоява, че премахването на ограниченията, които спират пилотите да натискат "до дупка", няма да подобри екшъна в състезанията. "Не мисля, че ще има някаква разлика" заяви той.
"Цялостното представяне не би било по-различно, отколкото това в Абу Даби. Единственото, което ще се промени, е повишаването на разходите". В момента пилотите трябва да са много предпазливи, за да не претоварват мотора по време на сезона. Някои отбори дори прибягват до по-кратки тренировки по време на петъчно-съботните сесии. Тази година ситуацията ще бъде още по-сурова, тъй като бройката разрешени двигатели пада от 4 на 3. Който я престъпи, рискува наказания на старта.
Според Кауъл, ако ограниченията отпаднат, и пилотите карат на пълна мощност по-дълго време, тогава ще има повече прегряване, по-малко охлаждане, а това неминуемо качва риска от повреда в двигателя. С една дума, състезателите пак ще трябва да щадят мотора, защото без ограничения той няма да стане по-издръжлив, дори напротив.
Кауъл обяснява и причината за намаляването на разрешения брой двигатели за сезона. "Всичко се прави от финансови съображения. Има повече отбори клиенти, отколкото отбори производители. Ограниченията в бройката улесняват нещата за нас".
Въпреки това, той е на мнение, че три двигателя на сезон е вече прекалено малко.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg