Световните серии докосват дъното по ТВ рейтинг

Световните серии докосват дъното по ТВ рейтинг

Телевизионният интерес към Световните серии в МЛБ през 2018 г. отбеляза драстичен спад спрямо предходните години. Петте мача между Бостън Ред Сокс и Лос Анджелис Доджърс от финала във Висшата бейзболна лига на САЩ и Канада този сезон са били гледани средно от 14 125 000 зрители по "Фокс Спортс". Това е с 25% по-малко в сравнение с 2017 г. и е четвъртият най-нисък показател в историята.

Въпреки че в спора за титлата участваха два от отборите с най-голям пазар, Есенната класика събра едва 8,3% рейтинг и 17% дял, изчисли нюйоркската пипълметрична компания "Нилсен". ТВ рейтингът на дадено предаване представлява процентът зрители сред всички домакинства с телевизори, а делът – процентът от включените телевизори.

За сравнение през 2017 г. двубоите между Хюстън Астрос и Лос Анджелис Доджърс постигнаха съответно 10,7% и 20% при среден брой зрители 18 909 000 на мач. През 2016 г. пък Чикаго Къбс и Кливланд Индиънс осигуриха на спортния канал на "Фокс" 12,9% национален рейтинг и 22% пазарен дял при средна аудитория от 22 847 000 души на мач.

Единствените Световни серии с по-ниска гледаемост са Сан Франциско Джайънтс - Детройт Тайгърс през 2012 г. (средно 12,636 млн. зрители), Филаделфия Филис - Тампа Бей Рейс през 2008 г. (13,062 млн.) и Сан Франциско Джайънтс - Канзас Сити Роялс през 2014 г. (13,825 млн.). Рейтингът на тазгодишния финал пък е третият най-нисък след 7,6% през 2012 г. и 8,2% през 2014 г.

Най-гледаният двубой от серията между "червените чорапи" и "мошениците" през 2018 г. е мач №5, събрал 17 634 000 зрители. Данните сочат, че в първите три срещи интересът прогресивно е намалявал – 13 800 000 пред екраните за мач №1, 13 507 000 за мач №2 и 13 250 000 за мач №3, преди да се покачи до 13 563 000 за мач №4.

Абсолютният рекорд за най-гледан финал в МЛБ се държи от Световните серии през 1986 г., когато Ню Йорк Метс побеждава Бостън Ред Сокс с 4-3. Седемте мача тогава са гледани средно от 36 370 000 зрители, а NBC постига рейтинг от 28,6% и пазарен дял от 46%.

Следвай ни:

Още от Други спортове

Виж всички