Ланс Строл не вижда проблем Мик Шумахер да влезе във Ф1 директно от Ф3
Ланс Строл не вижда проблем Мик Шумахер да влезе във Ф1 директно от Ф3
12 окт 2018 | 12:23
3064
0
Според канадския пилот на Уилямс Ланс Строл няма особена пречка за млад талант като Мик Шумахер да влезе директно във Формула 1 от подготвителните серии Формула 3. Мик е син на легендата на Формула 1 и седемкратен световен шампион Михаел Шумахер и след запомнящ се дебют във Формула 3 е много близо до спечелването на титлата този уикенд в последния кръг от шампионата на домашната за германеца писта "Хокенхайм".
Логичната стъпка за 19-годишния Мик е да премине през Формула 2, но според Строл, който е на неговата възраст и вече се състезава във втория си пълен сезон във Формула 1, това не е задължително. Интересното е, че Ланс печели титлата във Формула 3 през 2016 година с италианския отбор на Према, за който в момента се състезава и Мик Шумахер.
"Всичко зависи от самия пилот, не толкова от възрастта му. В случая няма правилно или грешно, а можеш ли да се справиш с напрежението във Формула 1, или не. Тези, които сме получили шанс и сме се възползвали, сме доказали на многото критици, че за нас не е било твърде рано. Мик върши работата си на най-високо ниво, а щом от Према са заложили на него, то талантът му няма как да бъде оспорен. Това се доказва и от лидерството му в шампионата на Формула 3 още в дебютния му сезон. Има още един старт и му пожелавам да спечели титлата", коментира Ланс Строл.
Mick Schumacher is poised to emulate the exploits of his famous father and claim his first Formula Three title this weekend - and take a likely step towards Formula 1. - https://t.co/Pv5AAZripNpic.twitter.com/LefaGi2wjv
"Ако продължава да се развива така, не виждам никакъв проблем за Мик да премине директно от Ф3 във Формула 1. Голямото предизвикателство не е огромната мощност на болидите във Ф1, както си мислят повечето хора, които критикуват, без да са се състезавали. С мощността свикваш най-бързо. Най-трудно е да се научиш да настройваш колата по най-добрия начин с инженерите при различни условия на пистата, както и да разбереш как работят гумите. Деградацията им е много по-различна от която и да е друга състезателна серия и няма как да си готов за това, докато не седнеш и не започнеш да караш", завърши канадецът.