Катарецът Насър Ал-Атия записа третата си победа на рали Дакар и първата такава за Toyota в рали маратона. Пилотът проведе перфектно състезание, като в над 80% от него държеше лидерското място в генералното класиране. Автомобилът му издържа на всички предизвикателства в пустините на Перу, която бе едноличен домакин на тазгодишното издание на най-трудното състезание за човек и машина.
С второ време Дакар завършва Нани Рома с Mini - на 46 минути изоставане без нито една етапна победа. Почетната стълбичка се допълва от деветкратния WRC шампион Себастиен Льоб, който се състезава с частния отбор PH Sport и Peugeot 3008 и записа най-много етапни победи - 4, но срещна проблеми с надеждността на машината си и навигационни затруднения.
Якуб Пржигонски с Mini завърши най-успешния си Дакар с четвърто място на финала, следван от Сирил Депре с бъгито на Mini.
След инцидент в предпоследния етап от рали Дакар отпадна Стефан Петерханзел (Mini). Неговият навигатор почувства силни болки в гърба и екипажът приключи участието си малко преди финала. Мосю Дакар не успява да завърши рали маратона за първи път от десет години.
Последният десети етап бе спечелен от миналогодишния победител на рали Дакар Карлос Сайнц, който изгуби шансовете си за победа още в началото на тазгодишното издание, когато повреди съществено окачването на автомобила си и изгуби часове в пустинята. Ал-Атия подходи предпазливо в този последен етап и стигна в Лима с 12-о време на девет минути зад Сайнц.
Ал-Атия спечели първата си победа на Дакар с Volkswagen през 2011 година, а четири години по-късно и с Mini. От 2017 година катарецът работеше тясно с Toyota и в продължение на две години разви автомобила.