Автомобилното изложение в Женева 2017 г. бележи повратна точка за Mitsubishi Motors Corporation със световната премиера на изцяло новото SUV-купе Eclipse Cross. Това е първият модел от новото поколение автомобили на Mitsubishi Motors, който прокарва пътя за постепенното преутвърждаване и препозициониране на марката като специализиран SUV производител в Европа.
Динамика на автомобила
Ако формата следва функционалността, функционалността, от своя страна, не бива да бъде пренебрегвана само заради външния вид: в Eclipse Cross конструкторите от MMC са се опитали да приложат максимално концепцията за SUV-купе, като са създали пъргав автомобил, отговарящ на определението за "купе":
Здравината на каросерията е повишена чрез стандартното прилагане във всички модели на 3-точкова опорна схема на окачването, както и специално подсилване на капака, корпусите на пружините и др. Тази система създава усещане за по-директно управление на автомобила и подобрява стабилността при поддържането на посоката на движение при висока скорост.
Широко са използвани и конструкционни връзки в отворите за вратите, отвора за задната врата и арките над задните колела. Така се постига по-висока устойчивост на усукване, по-директна реакция на кормилната уредба и по-комфортно возене, вследствие на намалените вибрации.
Задното окачване е с втулки на горната и долната управляващи щанги и управляващата щанга на петата. По-ниската твърдост позволява да се повиши степента на поглъщане на вибрациите от колелата, които са особено неприятни при движение по права линия. Задното окачване е конструирано така, че да е по-устойчиво на страничните сили, благодарение на което се повишава стабилността на автомобила и се постига по-прецизна реакция на кормилната уредба.
Като основен елемент на тази концепция, системата 4WD осигурява пренос на оптимален въртящ момент към задните колела според подадената газ, скоростта на автомобила и условията на шофиране.
Освен това, към 4WD на системата S-AWC на Eclipse Cross е добавена и система AYC (Active Yaw Control), която се активира при задействане на спирачките. На базата на това оборудване, S-AWC реагира точно в съответствие с действията на шофьора и поведението на автомобила, използвайки получената от сензори информация за ъгъла на завъртане на волана, скоростта на странично завъртане на автомобила, въртящия момент, спирачното усилие и скоростта на въртене на колелата. В зависимост от регистрираната скорост на странично завъртане на автомобила, системата инициира корекции с цел прецизно поддържане на желаната посока на движение на автомобила. Системата S-AWC подобрява поведението на автомобила в завоите, стабилността при движение по права линия и при смяна на лентата, както и при ниско сцепление с повърхността на пътя.
Освен това, системата S-AWC на Eclipse Cross дава възможност да се използват три режима на шофиране, които се избират с помощта на превключвател в централната конзола:
Освен че генерира по-голям въртящ момент при ниски и средни обороти в сравнение със сегашните 2.0 и 2.4-литрови двигатели на MMC и е с много плоска крива на въртящия момент чак до диапазона на високи обороти, този 1.5-литров двигател реагира моментално на педала за газта. Всичко това се случва благодарение на интегралната конструкция на изходящия колектор и главите на цилиндрите, системата MIVEC за безстепенно регулиране на фазите на газоразпределение (както за смукателните, така и за изпускателните клапани) и компактния турбокомпресор с регулиране на налягането.
Освен това, чрез прецизно управление на впръскването на гориво в цилиндрите в зависимост от условията на шофиране се намалява много разходът на гориво и се постига ниско ниво на емисии (стойностите ще бъдат посочени на по-късен етап - в момента се прави оценка съгласно европейските стандарти).
По този начин е намален разходът на гориво, понижени са нивата на вредните емисии и на механичния шум и е повишена генерираната мощност. Освен това, намаляването на теглото на буталата, мотовилките и коляновия вал също допринася за по-плавното и стабилно ускоряване в целия диапазон от обороти.
Системата за управление на CVT трансмисията използва степенно превключване на предавките, за да намали характерното за CVT усещане за закъснение на реакцията на трансмисията при непрекъснато увеличаване на оборотите на двигателя. Алгоритъмът за степенно превключване на предавките помага да се усети мощно ускорение при леко моментно увеличаване на генерирана мощност, подобно на реакцията на традиционната автоматична трансмисия.
Освен това, използването на електромагнитна маслена помпа позволява плавно потегляне след спиране на двигателя и използване на функцията "Stop & Go" - автоматично гасене на двигателя при спиране на автомобила", благодарение на която се намалява разходът на гориво.
В зависимост от конкретния пазар и модел, Eclipse Cross с 1.5-литров бензинов двигател ще се предлага и с 6-степенна механична трансмисия.
Три SUV-а от едно поколение - Първа фаза
Позиционирайки автомобилите на Mitsubishi Motors отново там, където те наистина принадлежат, MMC превръща своето продуктово пътешествие след 80-годишна 4WD история (която започва през 1936 г. с 4WD торпедото PX33), почти 40-годишен експертен опит със SUV-тата (след първия Pajero от 1982 г.) и почти 30 години прилагане на технологията All-Wheel-Control (след първия Galant VR4 Dynamic Four от 1987 г.) в ценни активи за бъдещето.
В този смисъл Eclipse Cross ще е допълнение към съществуващата съвкупност от модели, непосредствено до ASX и Outlander, но с различна пътна карта: SUV, подобен на купе, който се отличава с ефектен дизайн, прецизна японска изработка, отлична динамика при шофиране, компактна конструкция и иновативна функционалност, и ще разшири пазара на Mitsubishi Motors към съвсем нови клиенти...
... в постоянно разрастващ се глобален пазар на SUV-та - около 25% от глобалния пазар, в който категорията "Компактен SUV" бележи най-голям растеж.
... в бързо развиващия се нов сегмент на SUV-купетата, в който Mitsubishi Motors навлезе най-напред с концептуалния модел XR PHEV 2013.