Нювил е готов да се бори в бързите макадамови ралита
Лидерът в Световния рали шампионат (WRC) Тиери Нювил е уверен, че в тези състезания ще може да се бори с фаворитите, въпреки че точно този тип състезания досега бяха слабото място на Хюндай. А от друга страна Ярис Rally1 на Тойота винаги се е чувствал отлично на бързите трасета с ниско ниво на сцепление.
След тежкия макадам в Сардиния, сега календарът на WRC продължава с три поредни бързи макадамови ралита в Полша, Латвия и Финландия, като Полша се завръща в световния шампионат и при последното издание там победата спечели точно Нювил.
Ожие обяви, че е доволен да помага на Тойота
“В Полша ще е малко по-различно, тъй като пътищата са по-песъчливи и по-меки, а ние се представяме добре в такива условия - обясни Нювил. - Но пък имаме проблеми на твърдите пътища, както са в Естония и най-вече във Финландия. Сега имаме прогрес и се надявам, че ще сме по-напред точно на тези настилки.”
Поглежда ли Кале Рованпера към Льо Ман?
Все пак, Ойт Танак спечели във Финландия с i20 Rally1 през 2022, но призна, че през цялото време е карал на ръба. Но с идването на Есапека Лапи в Хюндай, който победи във Финландия през 2019, развитието на i20 на бързия макадам определено набра скорост. Също така, Хюндай отвори постоянна база на тима във Финландия, където се реализира важна тестова програма.
Танак отмъкна победата в последната отсечка на рали „Сардиния”
Нювил завърши втори във Финландия миналата година - доказателство за прогреса на Хюндай в това рали, както и на решимостта на белгиеца да се бори за нещо повече с местните асове.
Ожие: Пирели няма вина за спуканите гуми в Сардиния
“След като правим тестове тук, ставам все по-уверен и разбирам все повече техниката, необходима за управление на колата, а отделно и автомобилът ни също записа сериозен прогрес”, допълни Нювил.