Победителят в играта на Shell V-Power Diesel'08: "24 часа на Льо Ман" са невероятно изживяване!
Участвайте в играта на Shell и Sportal.bg и спечелете VIP уикенд във Франция (12 и 14 юни 2009 година) за най-уважаваното състезание за издръжливост в света "24 часа на Льо Ман". Играта ще се проведе в периода 10 април - 10 май 2009 година.
През 2008 година, Ауди R10 TDI задвижван с Shell V-Power Diesel спечели за трети пореден път надпреварата. Екипажът с номер 2 на Том Кристенсен/Диндо Капело/Алан Макниш завършиха с една обиколка, пред автомобила с номер 7 на Пежо, пилотиран от Марк Жене, Никола Минасиан и Жак Вилньов. Това бе осмата победа на Ауди за последните девет години. Миналата година развръзката в състезанието стана в ранните часове на неделя сутрин. Пежо водеха, но заради продължителен престой в бокса и дъжд, Ауди поведоха колоната. Колата на германците бе по-добре настроена за мокра писта и така успяха да направят разлика от 1 обиколка пред французите.
Започнете успешното си участие в Shell V-Power Diesel ТУК!
Подробности за играта на Shell V-Power Diesel'08 и за емоциите, да се гледа автомобилно състезание на живо, разберете от победителя от миналогодишното издание Билгин Видинли ;))
Здравей, представи се на нашите читатели?
- Казвам се Билгин Видинли. На 29 години съм, в момента живея в София. По професия съм геолог, като се занимавам с търсене и проучване на метални полезни изкопаеми.
Как реши да участваш в играта на Shell и Sportal?
- Интересувам се много от всякакви моторни спортове, най-вече от Формула 1. Следя развитието на повечето надпревари по Интернет и импулсивно реших да се запиша, след като видях рекламата в сайта Sportal.bg.
Вярваше ли, че можеш да спечелиш?
- Всеки, който играе има някаква надежда. Честно казано аз никога не съм печелил награди и очакванията ми бяха по-слаби. Даже когато се свързаха с мен от Shell в първия момент си помислих, че някой мой приятел си прави шега.
Освен ти на състезанието в Льо Ман бяха и останалите победители от различни европейски страни...
- Да, играта освен в България се е провела и в останалите страни от ЕС. Имаше спечелили от Чехия и Словакия, с които бяхме на една маса и беше много приятно. Цялата организация на събитието беше на едно изключително ниво.
Разкажи ни малко повече за това как прекара във Франция. Емоцията сигурно е била съвсем различна от това да гледаш надпреварата пред телевизионния екран?
- Действително е така. Като стъпиш на пистата усещането е съвсем различно, няма нищо общо с това, което се дава по телевизията. Когато автомобилите форсират двигателите си, човек направо изтръпва целия, изключително вълнуващо е. Всичко случващо се там е 100% реално. Пожелавам на всеки любител на моторните спортове да преживее подобна емоция, невероятно е. Самото състезание беше доста оспорвано, за разлика от предишни години. Домакините от Франция възлагаха големи надежди на Пежо. През първия ден всичко се развиваше в тяхна полза и те водеха убедително колоната. Ключовото събитие в това състезание обаче бе дъждът. Той промени ситуацията и наклони везните в полза на екипа на Ауди, но това все пак е състезание и печели най-подготвения. Лично аз смятам, че победата на немския тим е заслужена.
Каква част от състезанието наблюдава ти?
- "24 часа на Льо Ман" започна в 15,00 часа местно време. Сутринта преди старта от хотела, в който бяхме настанени ни извозиха до пистата с автобус. Там наблюдавахме случващото се до около десет вечерта, след което се прибрахме в хотела. На следващия ден сутринта отново бяхме на пистата, за да гледаме финала.
Успяхте ли да проследите ситуацията, при която колата на Пежо загуби водещата си позиция, отстъпвайки по този начин челното място на Ауди?
За съжаление точно тази ситуация се случи в ранната сутрин, и ние не можахме да я проследим. Местата на които бяхме настанени обаче, гледаха към S-образния шикан, преди старт-финалната права. Това ни позволи да станем свидетели на няколко наистина впечатляващи излитания извън пистата и катастрофи. На това място се случи и една интересна случка. Докато снимах старт-финалната права стана най-голямата катастрофи в надпреварата, която за мое голямо съжаление изпуснах ;)).
Кой беше твоят фаворит в състезанието?
- Винаги съм бил привърженик на германски отбори, не само в автомобилните спортове. За това Ауди логично бе моят избор и този път.
Видът на горивата влияе ли на представянето в състезанието?
- Да, разбира се. Горивата имат голямо значение. Това си личи най-вече в Льо Ман с Ауди, които си партнират с Шел и във Формула 1, където Ферари работи с Шел от години. Очевидно е, че дългогодишното партньорство с една марка е предпоставка за успех.
Какви са твоите очаквания за тазгодишната надпревара?
- Предполагам че ще бъде много оспорвано, дори наскоро четох, че екипите на Пежо вече са започнали своята подготовка в американските серии "Льо Ман". Очаквам тази година наистина да дадат 100% от себе си, най-малкото защото състезанието е на домашната им сцена. Въпреки това обаче смятам, че Ауди в никакъв аспект не е по-слаб екип от своите френски конкуренти. Предполагам все пак, че това пак няма да е годината на Пежо.
Това ли бе първото ти голямо автомобилно състезание, което наблюдаваш на живо?
- Да от автомобилните състезания това бе най-голямото. Преди това съм гледал само мотокрос в България.
От други автомобилни серии интересуваш ли се?
- Формула 1 определено е моят любим автомобилен спорт. Още от малък Гран при ме привличаше, както с иновативните технологии, така и с високите скорости, които болидите постигат.
Как мислиш, дали топ-отборите Макларън и Ферари ще успеят да се съвземат от дупката, в която са изпаднали в момента?
- До един-два старта нещата ще се поизравнят и най-вероятно в последствие двата тима ще успеят да дръпнат пред своите конкуренти, все пак това са Макларън и Ферари.
Кой според теб ще спечели титлата във Формула 1 този сезон?
- При създалата се сега ситуация с БраунGP и Ред Бул е доста трудно да се прогнозира подобно нещо. Реални шансове за първото място имат няколко отбора. Аз обаче като фен на Макларън-Мерцедес ще стискам палци за "Сребърните стрели".
Пожелай нещо на хората, които ще последват примера ти и ще участват в играта на Shell ;))
- "24-те часа на Льо Ман" е едно невероятно изживяване. Пожелавам на всеки да изпита тази тръпка. Заслужаваше си всяка секунда.
ЛЮБИТЕЛСКИ СНИМКИ НА ПОБЕДИТЕЛЯ В ИГРАТА НА Shell V-Power Diesel'08 ВИЖТЕ ТУК!
ЛЮБИТЕЛСКИ ВИДЕО КАДРИ НА ПОБЕДИТЕЛЯ В ИГРАТА НА Shell V-Power Diesel'08 ВИЖТЕ ТУК!
Shell V-Power Diesel е висококачествено гориво създадено да осигури на най-новите модели дизелови двигатели повече мощност.
Shell е лидер в създаването на висококачествени горива. Повече от 100 години ние предлагаме качествени горива и инвестираме в най-добрите хора и научни изследвания, за да развиваме горивната технология.
Създаден да поддържа вашия двигател във върхова формаСъвременните дизелови двигатели използват високо прецизна инжекционна технология, за да осигурят перфектна работа и ефективност и да намалят вредните емисии. С времето, в дизеловата инжекционна система могат да се наслоят отлагания, които да намалят мощността на двигателя. За да бъде постигната върхова работа, от решаващо значение е тези изключително сложни и фини части на двигателя да се поддържат в перфектно състояние.
Със своята уникална формула, Shell V-Power Diesel е създаден да отстранява и предотвратява натрупването на отлагания и да помага на дизеловия двигател постоянно да осигурява перфектно движение.
Още информация за Shell V-Power Diesel на адреси:
www.shell.com/bg/winningdiesel