Дали Хамилтън намали нарочно, за да навреди на Алонсо? - правилата за колата за сигурност (видео и анализ)
Коментарите и анализите около Ферари, Макларън и спорната маневра на Люис Хамилтън в Гран при на Европа не стихват. По този повод Formula1.bg ви представя възможността още веднъж да видите видео около спорните моменти по улиците на Валенсия и да прецените сами. Вижте и страховитата катастрофа на Марк Уебър.
По-важните акценти от кашата във Валенсия:
1.Според някои специалисти, Хамилтън нарочно е намалил скоростта виждайки колата за сигурност, за да блокира Алонсо и после е ускорил. Фернандо изригна гневно срещу стюардите обвинявайки ги, че надпреварата е била манипулирана. Ферари нападат ФИА, заради закъснялото и "безсмислено" наказание на Хамилтън. Люис така или иначе си запази втората позиция до финала.
2.Много от отборите и Ферари се оплакаха от правилото при кола за сигурност за "минимум време", в зависимост от положението на пистата, за което пилотите трябва да стигат до питлейна. Поне 9 пилоти нарушиха това време (виж видеото), после бяха наказани само с 5 секунди след финала. Това не промени много крайното класиране в състезанието. Така Ферари загубиха най-много и Алонсо и Маса останаха много назад, спазвайки точно правилата. Според Ферари, сега ще има прецеденти и пилотите няма да спазват нарочно правилата, след като получават такива смешни наказания от 5 секунди, които не променят кой знае колко класирането.
3.Правилата за колата за сигурност попречиха и на Михаел Шумахер. При излизането си от бокса, Пилето трябваше да спре заради червения светофар и изостана много назад. Шумахер финишира 16-ти.
В следващите редове вижте промените на правилата за колата за сигурност през последните години и защо бяха направени те..........
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg