Вижте кой е Димитър Илиев (видео)
Спечелилият днешният първи ден на Рали „Траянови врата” - Димитър Илиев е петкратен шампион в българския рали шампионат (2000, 2001, 2006, 2007 и 2008 г.).
Той е и един от тримата българи, печелили най-престижното автомобилно състезание в страната - Рали „България” през 2007 година Състезава се в Европейският рали шампионат за тима на Виваком Рали Тийм със състезателен автомобил Шкода Фабия S2000. Негов навигатор е Янаки Янакиев.
Илиев започва своята кариера през 1994 година. Състезава се в Българския крос-рали шампионат, като още през 1995 година успява да стане шампион. През същата година участва със състезателен автомобил Фолксваген Голф 2.
Неговите качества започват да се проявяват още през 1996 година, когато завършва на четвърто място в крайното класиране на Националния шампионат, трети в клас F2, става 3-и за туристически автомобили и 2-и в крайното класиране на Българския крос-рали шампионат, като се състезава с автомобил Форд Ескорт. Множеството инциденти, които се случват през сезона карат Илиев да сменя постоянно Форд с Фолксваген от предишната година и обратно, което в крайна сметка го лишава от по-предно класиране в първенството.
През 1997 година завършва на 4-то място в крайното класиране на Българския шампионат за туристически автомобили.
През 1998 година се класира на 5-то място в крайното класиране в Националния шампионат за туристически автомобили, 6-и в крайното класиране на Националния рали шампионат и става 2-и в група F-2.
1999 година е разочароваща за младият пилот. Участва в Рали Албена, със състезателен автомобил Пежо 306 Maxi, но претърпява състезателен инцидент и отпада от състезанието. До края на годината екипажът не участва в други състезания, но работи усилено по своята подготовка, което дава резултати през следващата година.
В началото на 2000 година екипа на BAMS Motors и екипажа Димитър Илиев и неговият навигатор Петър Сивов печелят 30-то, юбилейно издание на Рали “Хеброс”, с автомобил Пежо 306 Maxi. За първи път през същата година Илиев става носител на Източноевропейската купа на ФИА.
През 2001 година отново става първи в Националния рали шампионат, прави дубъл, печелейки повторно Източноевропейската купа на ФИА.
През 2002 година, Илиев става първият български екипаж, участник в Световният рали шампионат (WRC), версия PWRC, където заема няколко престижни класирания:
- Рали „Швеция” - 7 място
- Рали „Корсика” Франция - 2 място
- Рали „Кипър” - 4 място
През 2003 година участва в световният рали шампионат за младежи - JWRC, като кара в легендарното Рали „Сан Ремо” - Италия, където завършва на престижното 3-о място.
Участва в националния рали шампионат през 2004 година (клас N4) и е втори за Източноевропейска купа.
През 2005 година става втори в Националния рали шампионат. Победител е в ралитата - „Виктори - София”, второ място в Рали „Хеброс”, трето в Рали „Траянови врата”.
През 2006 година отново става шампион на България, спечелва и Източноевропейската купа, както и става Балкански шампион. Заема престижното 3-то място в генералното класиране за Европейския рали шампионат.
2007 година е отново шампионска за Илиев, който печели всички стартове от националния рали шампионат, в които взема участие - (Ралитата "Стари столици", "Траянови врата", "България", "Вида", "Сливен", "Юго рали" - Сърбия). Представя се отлично в Европейския рали шампионат, побеждавайки в Рали "Миле Миля" - Италия, става втори в Рали "Ина-Делта" - Хърватска и става трети в Рали "Упрес Рали" - Белгия.
През 2007 г. печели Рали България с навигатор Янаки Янакиев, което е кръг от Европейския рали шампионат и става втория българин печелил състезанието.
През 2010 отпада от Рали Траянови врата заради удар, вследствие на който чупи задна лява джанта, като екипът е принуден да прекрати участието си, за да не разбие напълно задното окачване на новия автомобил. Участва в Рали Хърватска, като по време на състезанието отново получава същия технически проблем, но този път се чупи задна дясна джанта.
През месец май печели Рали Вида, което е първата му победа през 2010 година, и първа победа с Шкода Фабия S2000.