През 19-и век пътническият транспорт е бил относително примитивен: влакът е бил най-изисканият обществен метод за придвижване и само най-привилегированите са можели да си позволят да наемат каляски. Първоначално, те били с дървени колела, но за да ги направят по-устойчиви срещу износване, външната част на колелата е била обвивана с желязна лента, а на по-късен етап, с естествени (вулканизирани) плътни каучукови "гуми".
Процесът на вулканизация е бил изобретен по около едно и също време на няколко различни места: от Чарлз Гудиър и Натаниел Хейуард в Щатите, Фридрих Людерсдорф в Германия и Томъс Ханкок в Обединеното кралство. Тази иновация понижава нивата на шум и подобрява комфорта при неравните пътища по онова време.
Ключови събития:
- САЩ, 1845: Робърт Уилям Томсън патентова първата пълна с въздух гума, но тя била твърде скъпа за комерсиална употреба;
- Германия, 1886: Карл Бенц разработва първия "автомобил" - триколесен. В същата година, неговият сънародник, Готлиб Даймлер, превръща обикновен файтон в самоходно превозно средство;
- Ирландия, 1888: Ветеринарният лекар, Джон Бойд Дънлоп, извършва първоначални опити с пневматични гуми. Първата негова версия, изработена от кожа и лента от гума, той използва, за да направи колелото на сина си да се движи по-гладко;
- 1889: Дънлоп основава своя фабрика в Дъблин, Ирландия. Преди да настъпи края на века, нови технологии са развити също в САЩ, Германия и Франция, в които гуменият материал е бил основният компонент;
Възходът на Bridgestone
Bridgestone, основана от Шоджиро Ишибаши (което означава "каменен мост", англ. stone bridge), е започнал да произвежда гуми в Япония през 1931. Компанията придобила Firestone, вторият по големина производител в Америка, през 1988 г.,а през следващата годиа създава Bridgestone/Firestone Europe (днес на име Bridgestone Europe).
През втората половина на 20-и век глобалната корпорация изиграва роля от все по-важно значение в разработката на нови материали и технологии, за да се подобри живота на една гума, както и да увеличи безопасността и комфорта, като в същото време понижи разхода на гориво в съответствие с нарастващото изискване за защита на околната среда и опазването на ресурсите.
Bridgestone разширява употребата на run-flat гуми в интерес на безопасността на шофьора и икономия на гориво. През 1986 г. оборудва спортната кола Porsche 959 с първите модели с RFT технология (Run Flat Technology), включващи подсилени странични стени, които позволяват автомобилът да се кара безопасно в продължение на километри, дори и в случай на тотална загуба на налягане. Оттогава те продължават да изпипват технологията и към момента доставят различни модели гуми с Run Flat технология като фабрично оборудване към няколко автомобила.
От 1997 г. до 2010 г., Bridgestone е официален доставчик на гуми във Формула 1. През 2002-ра компанията влиза и в MotoGP и се превръща в единственият доставчик на гуми през 2011 г., Bridgestone се оттегля от спорта в края на 2015-а.
Днес опитът, добит в резултат на сътрудничеството с моторните спортове, носи допълнителна полза на всекидневния потребител. Всичко това продължава преследването на заявената цел на основателят, Ишибаши: "Да служи на обществото с ненадминато качество".